موزه، غار و معرفی وبلاگ‌ها در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» نخستین موزه وبلاگ فارسی، همزمان با برگزاري ششمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال و با همكاري مركز رسانه هاي ديجيتال با هدف معرفي، حفظ و نشر تاريخ وبلاگستان فارسي و حركت هاي وبلاگ نويسان ايراني در بخش رسانه هاي برخط راه اندازي شد.

“بهروز شيخ رودي” مجري طرح موزه وبلاگ فارسي ضمن اعلام اين خبر گفت: وبلاگستان فارسي با برخورداري از سابقه اي نزديك به 11 سال امروز همچنان كه نو به نو تغيير مي كند، نيازمند به توجه به تاريخ و تحولات تاريخي وبلاگستان به عنوان بخشي از ميراث ديجيتالي فارسي زبانان است.

موزه وبلاگ فارسي با هدف مستند سازي حفظ و معرفي تاريخ تحولات وبلاگستان فارسي و حركت هاي وبلاگ نويسان ايجاد شده است و اميدواريم مقدمه اي باشد براي ايجاد موزه دائمي وبلاگ فارسي و گامي براي ثبت نخستين اثر از مجموعه ميراث ديجيتالي فارسي زبانان فراهم گردد.

غار فضای مجازی هم آمد!

غار فضای مجازی با هدف فرهنگ سازی و آموزش استفاده از ابزار و امکانات فضای مجازی برای خانواده تشکیل شده است. در این غرفه، تعدادی ماکت و وسایل قرار دارد که خود در جذب بازدیدکننده ها موثر است.

به گفته حسین احمدپناه، مدیر این غرفه، بسیاری از خانواده ها با دیدن ماکت ها به این سمت جذب می شوند و بعد از توضیحات ما، از این بخش بازدید می کنند.

وبلاگ‌های خود را معرفی کنید

بخش معرفی وبلاگ های نمایشگاه رسانه، از دیگر امکانات موجود در ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال است و در آن وبلاگ نویسان می توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و یک پنل جهت معرفی وبلاگ های خود به مردم در اختیار آنها قرار می گیرد.

علاوه بر این در این بخش کارشناسانی مستقر هستند که اگر کسانی خواستند وبلاگی ایجاد کنند، آن ها را راهنمایی می کنند و نیز می توانند پس از ایجاد در مسابقه شرکت کنند و پس از قرعه کشی به آن ها جوایزی اهدا می شود.

اداره این سه بخش توسط آقای شیخلی، صاحب سایت پژوه، انجام می شود و علاقمندان مي توانند از سيزدهم تا بيست و سوم مهرماه، ساعت 10 صبح تا 21 با حضور در مصلاي تهران، بخش رسانه هاي برخط از موزه وبلاگ فارسي بازديد كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول