درگیری در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال+تکمیلی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبکه ایران، سه شنبه 18مهر نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال متشنج شد.

بر اساس برخی اخبار تائید نشده، دلیل این تشنج، محتوای ارائه شده در یک غرفه ویژه نمایشگاه بوده است.

گویا در این غرفه که ویژه مدیران و شخصیت هاست، خطرات و ناهنجاری های پیش روی کودکان و نوجوانان در فضای سایبر به نمایش درآمده است. با این وجود چند نفر از نیروهای گشت ارشاد حاضر در نمایشگاه، بدون اطلاع از ماهیت این غرفه، به محض مواجه با محتوای ارائه شده در آن، با مسئولان غرفه به شدت برخورد می کنند.

دقایقی بعد جروبحث ها میان مسئولان و برخی بازدیدکنندگان حاضر در غرفه از یک طرف و نیروهای گشت ارشاد از سوی دیگر، شدت می گیرد. طوری که حتی پای یک مقام ارشد وزارت ارشاد که در محل حاضر بوده نیز به این ماجرا باز می شود.

با ادامه جر و بحث ها، کار به تشنج و درگیری می کشد. در این میان یک مسئول ارشد دولتی نیز در جریان این درگیری زخمی می شود.

بر اساس آخرین شنیده‌های خبرنگار شبکه ایران، ماجرای تنش در غرفه +18 با استفاده ی نیروهای گشت ارشاد از اسپری اشک آور به اوج می رسد، اما در نهایت با دخالت نیروهای حراست نمایشگاه، دقایقی پیش آرامش به ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال باز می گردد.

خبرگزاری ایسنا هم گزارش داد که یک منبع آگاه که در جریان زد و خورد امروز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال حاضر بوده است، در خصوص حوادث اتفاق افتاده، اظهار داشت: در نمایشگاه دیجیتال امسال یک غرفه محرمانه با نام 18+ به صورت اختصاصی برای نمایندگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری با هدف آشنایی بیشتر آنها با تهدیدات فرهنگی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دایر شده و آن چه نمی‌شود به عموم مردم ارائه کرد، در این غرفه برای مسئولان به نمایش در آمده است.

وی افزود: بی‌تجربگی و کج‌فهمی یک مامور گشت ارشاد موجب بروز برخورد زشت با مشاور وزیر ارشاد شد و نیروی انتظامی ضمن دست بند زدن به مشاور وزیر ارشاد به ایشان توهین کرد.

این مقام آگاه اضافه کرد: در ادامه ماموران نیروی انتظامی به بهانه اینکه در این غرفه فساد صورت گرفته است در مکان سر بسته مصلا اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کپسولی کردند.

وی تصریح کرد: بدون ارائه دادن حکم قضایی و بدون هیچ دلیلی ماموران نیروی انتظامی به کارمندان رسمی وزارت ارشاد دست بند زدند و ابایی هم از خالی کردن اسپری اشک‌آور روی صورت کارکنان نداشتند.

وی در پایان گفت: معاون وزیر آزاد شده است، اما کارمندان بازداشت شده وزارت ارشاد هنوز هم در ون‌های نیروی انتظامی تحت مراقبت هستند.

بیانیه مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تکذیب اخبار فوق، اعلام کرد که بازداشت رئیس این مرکز و زخمی شدن او صحت نداشته و وقایع پیش آمده توسط مراجع قانونی در دست پیگیری است.

قرار است روابط عمومی این مرکز پس از پایان پیگیری‌های قانونی، نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

واکنش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدام پلیس در جمع‌آوری تجهیزات یکی از غرفه‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که اقدام به نمایش محتوای غیراخلاقی می‌کرد را قانونی و در جهت حفظ حریم عفت عمومی جامعه اعلام کرد.

روز سه‌شنبه و در پی ابلاغ دستور مقام قضائی مبنی بر نمایش مطالب غیراخلاقی در یکی از غرفه‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، عوامل پلیس امنیت اخلاقی در محل حاضر و مشاهده کردند که یکی از غرفه‌ها برخلاف ادعاهای مسوولان نمایشگاه، اقدام به نمایش مطالب غیراخلاقی بدون هیچ محدودیتی برای عموم بازدید کنندگان می‌کند.

بر اساس اعلام پلیس تهران در پی این امر ماموران اقدام به جمع‌آوری تجهیزات و مدارک موجود می‌کند که نهایتا تجهیزات مذکور به اطلاع مقام قضایی رسیده و در پی آن دستور احضار مسوولان مربوط از سوی مرجع قضایی صادر شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرده است: در جریان انتقال تجهیزات ومدارک مورد نظر، افراد غیرمسئول با جوسازی و ایجاد التهاب در برابر اجرای قانون مقاومت کردند که ماموران انتظامی با اقتدار و در اقدامی قانونی مانع دخالت این افراد غیرمسئول شدند.

انتهای پیام/.

  • محمد کمالی

    چرا کلی گویی میکنید ؟؟؟ متن فیلم پخش شده را دیدید ؟؟؟ با عنوان +18 بازی رایانه ای ، فیلم مستهجن پخش میکردن ، امسال محتواهای بی ربط و واقعا بی مایه و مستهجن در نمایشگاه بیداد میکنه ، از همین جا از ماموران نیروی انتظامی بخاطر جلوگیری از این مسئله فساد برانگیز و افراد سواستفاده چی کمال تشکر و قدردانی را دارم و واقعا برای نمایشگاه امسال فقط میتونم بگم متاسفم

    • پریسا

      آقا محمد چرا دروغ می‌گویید؟ فیلم “مستهجن” پخش شده است؟ اصلا غرفه +18 را دیدید؟ یک غرفه کوچک است که چند عکس از بازی هایی مثل سیمز و اینها هست که همه صحنه های زننده اش هم شطرنجی شده!
      امسال محتواهای مستهجن در نمایشگاه بیداد می کنه؟ واقعا یا معنی مستهجن رو نمی دونید، یا معنی بیداد رو. یا کلا نمی دونید محتوا یعنی چی.
      اگر یه عکس “مستهجن” بود که همین الآن تو همه رسانه ها پر شده بود.
      خجالت بکشید

      • محمد کمالی

        دوست عزیز جالبه ، والا چیزی که ما دیدیم حکایت دیگری است … چشمان خودمان را هم باید تغییر بدیم و هر آنچه امثال شما میبینند باید ببینیم ، اشاعه منکر خودش جرمه ، حالا با شطرنج یا بدون شطرنج … ظاهرا افکار انحرافی در مغز شما و دوستانتان در مدیریت نمایشگاه ظهورپیدا کرده … در ضمن فیلم نبود ؟؟ نه ؟!!! به خدا اگر میدونستم فیلم گرفته بودم .
        در ضمن نوع پوشش غرفه داران واقعا افتضاح هستش . نمایشگاه بدون محتوا ، شما اصلا معنای رسانه دیجیتال را میدونید ؟ چی هست ؟ رفتند در نمایشگاه رسانه دیجیتال ، نمایشگاه رباتیک راه انداختن ، آخه برادر من رباتیک چیه ؟ رسانه چیه ؟
        بزرگترین تلویزیون ، آخه چه ربطی داره ؟ چندتا خبرگزاری و سایت های معروف بودن ؟ چند تا از مبدعین و مبتکرین بودند ؟ تبیان کجا بود ؟ ایران ویج کجا بود ؟ سرویس های وبلاگ دهی کاربر محور کجا بودند ؟ مجید آنلاین ، پی سی دانلود ؟ سرویس های دیگه ؟؟؟ جاش چی آورده اند ؟ همین غرفه های مدیریت شده توسط مرکز توسعه فناوری که حاوی مطالب چرند و بی محتوا با اندازه های بزرگ 200 – 400 متری حتی ، 4 غرفه ی مسخره سنجش اعتیاد به اینترنت ، واقعا برای خودم متاسفم که وقت گذاشتم اومدم این نمایشگاه مسخره
        راستی از خودت پرسیدی امسال چرا سایت های خبری حتی مثل وبلاگ نیوز و تابناک ، عصر ایران و چندتای دیگه که در 5 دوره قبل ( به استثنای وبلاگ نیوز یک دوره ، سنش نمیرسه ) هیچ خبر انتقادی منتشر نکرده اند ؟ هیچ واکنشی نشان نداده اند ؟ چرا همگام با نفش کلام مسئولین جلو رفتند ، برو تو صفحه تابناک فقط 5 خبر در مورد رسانه و اطلاعیه های رسمی آن منتشر کرده ؟؟؟
        برای رسانه های خودمون هم متاسفم ، اگر پولی هست بگید ما هم سایت بزنیم تا سایت ها کنونی مان را بدیم طرف شما !!! البته بنده همچین غلطی برای در خطر انداختن رسالت خبری خودم انجام نخواهم داد و مانند امثال شهید آوینی خواهیم ایستاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول