«بلاگ دات آی آر»، سرویس وبلاگی ویژه نخبگان است

محسن شیخ خواه، مدیر ارتباطات شرکت بیان، در خصوص سابقه فعالیت موسسه “بیان” به خبرنگار «وبلاگ نیوز» گفت: “بیان” فعالیتش را از سال 79 با تیم دانشجویی و سه نفره شروع کرده و در سال 85 به ثبت رسمی رسیده است و فعالیت های خود را گسترش داده است.

شیخ خواه درباره این مجموعه افزود: شرکت “بیان” شرکتی ویژه نخبه هاست که موسسان اصلی آن دانشجویانی است که در المپیادها کسب رتبه کرده اند و در حوزه آی تی در فضای مجازی فعالیت می کند.

مدیر ارتباطات شرکت بیان، در خصوص علت اصلی حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز گفت: هدف آشنایی بازدیدکنندگان با محصولات این موسسه است اما بیشترین هدف ما، معرفی موتور جستجوی سلام است.

وی همچنین در خصوص سرویس “بلاگ دات آی آر” گفت: یکی دیگر از سرویس هایی که توسط گروه بیان ارائه می شود این سیستم است که بر اساس شعار رسانه ای متخصصان و اهل قلم طراحی شده است و ثبت وبلاگ در آن آزاد نیست و برای فعالیت در آن به افراد متخصص دعوت نامه داده می شود.

شیخ خواه یکی از ویژگی های این سرویس را عدم حضور تبلیغات مختلف در صفحه وبلاگ دانسته و افزود: برخلاف سرویس های دیگر که دارای تبلیغات رایگان است و هر نوع تبلیغاتی را دارد این سیستم این تبلیغات را ندارد و محتوای فارسی منتشر می کند.

مدیر ارتباطات شرکت بیان، در خصوص درآمدزایی تجاری این سرویس بلاگ نیز گفت: درآمد زایی تجاری ای که تعریف کردیم این است که شرکت های تجاری درخواست عضویت در این سرویس بلاگ را می دهند و در مقابل آن هزینه پرداخت می کنند.

وی همچنین عضویت در این سرویس بلاگ را پر کردن دعوت نامه اعلام کرده و افزود: این دعوت نامه ها به گروه هایی داده می شود که به نظر می رسد حرفی برای گفتن دارند. این افراد اما از طریق پر کردن فرم در نشست های تخصصی گزینش می شوند.

شیخ خواه افزود: به طور مثال در نمایشگاه سال گذشته الکامپ، تعداد زیادی درخواست فرم عضویت پر کرده اند که بر اساس اولویت بندی های مختلف گزینش صورت گرفته و دسترسی ها ارائه شد.

این کارشناس عضویت در این سرویس بلاگ را در حال حاضر از طریق فرم موجود در سایت دانسته و افزود: در حال حاضر هم در سایت فرم در خواست داریم و بعد از دریافت این فرمها فیلتر می شود و اولویت بندی می شود هر کس که بخواهد می تواند این فرمها را پر کند.

وی همچنین در خصوص تعداد کاربران موجود در این سرویس بلاگ گفت: با گذشت دو سال از فعالیت این سرویس، حدود 50 هزار نفر کاربر دارد، اما آمار دقیق آن در خاطرم نیست.

مدیر ارتباطات شرکت بیان، مسابقه برنامه نویسی را تنها مسابقه این سرویس بلاگ دانسته و افزود: این مسابقه در اوایل آبان ماه برگزار می شود و ویژگی آن این است که زبان برنامه نویسی در آن آزاد است و در سه مرحله برگزار می شود.

شیخ خواه در توضیح بیشتر مسابقه گفت: این مسابقه سال گذشته نیز برگزار شده بود وو امسال دومین سال برگزاری آن است، مرحله اول و دوم این مسابقه به صورت آنلاین است و افراد راه یافته به مرحله سوم، حضوری در این مسابقه شرکت می کنند.

وی مزیت دیگر این سرویس بلاگ را اختصاص 3 گیگابایت به کاربران دانسته و گفت: یک بسته 10 گیگابایت فضا داده می شود و این امکان را می دهد که سرعت آپلود در آن بسیار بالاست و یکی دیگر از مزیت های دیگر این بسته مالکیت معنوی مطالب است، بدین منظور که اگر متنی از وبلاگ شما کپی شود مشخص می کند که چه کسانی و در چه سایتی از مطالب شما استفاده کرده اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول