دیگر «فیلتر کردن» هم معنایی ندارد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب طی سخنانی در موضوع فقه دیجیتال که در غرفه “بنیاد راهبردی دفاع نرم” نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تهران برگزار شد، پرداختن به موضوع فن‌آوری‌های نوین از منظر دین را امری لازم ارزیابی و گفت: چگونگی بهره‌گرفتن از ابزارهای نوین دیجیتال مطلبی است که نظریات مختلفی درباره آن مطرح شده است، اما واقعیت آن است که ابزارهای این‌چنینی امروزه به وسایلی لازم و ضروری تبدیل شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به صورت بهینه استفاده کرد. در مقابل این مطلب روشن، برخی بر این عقیده‌اند که ما قبل از ظهور امام زمان(عج) نباید هیچ‌گونه استفاده‌ای از این ابزارهای نوین داشته باشیم. برخی از این افراد معتقدند که باید مانع نفوذ لایه‌های تجدد در زندگی‌شان باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برای مثال عده‌ای در اطراف طالقان زندگی می‌کنند که هیچ‌گونه استفاده‌ای از ابزارهای امروزی ندارند؛ نه رادیو، نه تلویزیون، نه تلفن و نه هیچ وسیله دیگری نظیر این‌ها در زندگی‌شان وجود ندارد. این نوع زندگی باعث می‌شود که ما نه اثری از دنیا بگیریم و نه تأثیری در آن داشته باشیم. این تفکر ما را به سمت یک جامعه مرده سوق می دهد.

وی در ادامه گفت: چیزی که ما را به سمت اثرگذاری مثبت هدایت می‌کند استفاده بهینه از ابزارهای روز است. این‌که ما این لوازم را تهدید به حساب آوریم یا فرصت خیلی مهم است. تهدید پنداشتن ابزارهای نوین نه تنها به پیشرفت مادی و معنوی ما کمکی نمی‌کند بلکه باعث عقب ماندگی ما در عرصه‌های مختلف نیز می گردد.

فروش فیلترشکن درآمدی جدید برای استکبار

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث فیلترینگ در فضای مجازی افزود: الآن با وجود این فناوری، دیگر راه محدود کردنی وجود ندارد. حتی فیلتر کردن هم دیگر معنایی ندارد. همین فیلترینگ نه تنها محدودیتی ایجاد نکرده بلکه درآمد مضاعفی نیز برای متصدیان سیستم‌های فیلتر شکن به وجود آورده است. آن‌ها علاوه بر درآمد اولیه یک هزینه‌ای هم از برداشتن فیلتر به جیب می‌زنند. به طوری‌که فروش فیلتر شکن امروزه یکی از مشاغل پردرآمد به حساب می‌آید.

لزوم بهره‌گیری از تهدیدات دشمن

این استاد درس خارج در ضمن مثالی قرآنی، اینترنت را به عنوان تهدیدی معرفی کرد که لازم است با هوشیاری مسلمین تبدیل به فرصت‌های استثنایی شود.

وی افزود: قوم بنی اسراییل به دنبال حضرت موسی(ع) حرکت می‌کردند که ناگهان به بن‌بست رسیدند یعنی روبروی خود را دریا و پشت سرشان را لشکریان تا بن دندان مسلح فرعون دیدند و وقتی به طور کامل مأیوس شدند، در آن هنگام خدای متعال به موسی(ع) امر کرد: “واضرب بعصاک البحر” یعنی عصایت را به دریا بزن. دریا شکافته شد و بنی اسرائیل از آن حالت ناامیدی خارج شده و همین امر سبب نابودی فرعون و لشگریانش شد. یعنی تهدیدی بزرگ به فرصتی بی نظیر تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: دشمنان ما هم اینترنت را به ابزاری برای سلطه بر مردم دنیا می‌خواستند و تا یک مدتی هم موفق و جاده‌ای بسیار عالی برای رسیدن به مقاصد خود زده بودند اما این تهدید بزرگ الآن تبدیل به فرصتی بی‌نظیر شده است. بدین جهت که جاده انتقال اطلاعات یک‌طرفه نمانده است.

اینترنت ابزاری بی‌نظیر برای تبلیغ دین

وی ادامه داد: آنان می‌خواستند با این وسیله جوانان ما را گمراه کنند اما مسلمانان همین آب کثیف را دریافت کرده تبدیل به آب زلال کردند و به خودشان برگرداندند. از این رو امروز اینترنت به بزرگ‌ترین ابزار تبلیغی برای ما تبدیل شده است؛ زیرا این ما هستیم که نیروهای آن‌ها را شستشو داده و هدایتشان می‌کنیم. یکی از کارکنان مایکروسافت که از همین بازگشت اطلاعات تاثیر گرفته بود، تا جایی پیش رفت که به یک عامل نفوذی برای مسلمانان در یکی از بزرگ‌ترین مراکز جاسوسی دنیا تبدیل شد. همین شخص که یک مهندس بلند پایه بود، وقتی سی پی یوی چهار ساخته شد که ابزاری با اهداف جاسوسی بود پیامکی را فرستاد که فقط یک جمله بود؛ “سی پی یوی چهار جاسوس است.” اما چیزی از آن فهمیده نشد، چون بیش‌تر از این نمی توانست اطلاعات بدهد. تا این که روس‌ها متوجه شدند اطلاعاتشان مدام لو می‌رود. تحقیق که کردند دیدند روی این سی پی یو ابزاری سوار کرده‌اند که به محض متصل شدن کامپیوتر به اینترنت کل اطلاعات را به آن‌ها منتقل می‌کند. این شخص کسی بود که بازگشت اطلاعات رویش تأثیر گذاشته بود.

فحشا تنها گزینه‌ای که به هر قیمتی باید جلوی انتشارش گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان این گونه نتیجه گرفت که فن آوری اطلاعات می‌تواند به ابزاری برای تبلیغ تبدیل شود و ما در ضمن استفاده بهینه از آن، در هدایت بندگان خدا نیز از آن بهره بگیریم.

وی غیر از فحشا را که باید با هر وسیله ممکنی جلوی آن گرفته شود، سایر تولیدات سایبری را قابل انتشار دانست افزود: هر مقدار هم فضا در اینترنت باز باشد، ضرری به مواضع ما نمی‌زند؛ چرا که بحث فیلترینگ بیشتر مورد نیاز غربی‌هاست تا افتضاحاتی مانند هولوکاست را بپوشانند و الا مسلمانان و پیروان حقیقت در دنیا که حرف‌شان بر اساس دلیل و منطق است، نیازی به فیلتر کردن و ممانعت از انتشار اطلاعات ندارند. حتی بدترین فحش‌ها در حق عالیرتبه‌ترین مقامات موجب افزایش محبوبیت و اثبات حقانیت آن‌هاست.

انتهای پیام/.

  • فندق

    یعنی میگید این اقای جلالی از عوانل دشمن به حساب میان؟ تو این این نوشته ها؟:
    :
    جلالی بهره‌برداری از محصولات سایبری مانند vpn بومی را از برنامه‌های هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل اعلام کرد.
    به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل، در نشستی که به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل برگزار شد، در خصوص محصولات سایبری گفت: بهره‌برداری از محصولات سایبری مانند VPN بومی از برنامه‌های هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول