آمار «نگران کننده» سوء استفاده از زنان و دختران در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایمنا، سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به افزایش سوء استفاده از زنان و دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی مجازی نظیر فیس بوک و یوتیوب اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم آگاهی کاربران و عدم تعبیر مناسب از حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، این سوء استفاده‌ها بیشتر از سایر کشورها به چشم می‌خورد و در این زمینه آمارهای نگران کننده‌ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: تحقیقات ما بر روی افرادی که در دام مجرمان و تبهکاران اینترنتی گرفتار شده‌اند نشان می‌دهد که کاربران ایرانی، حوزه حریم خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی فضای سایبر تنظیم ننموده و سطح دسترسی دیگران را محدود نمی‌کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان متذکر شد: این افراد بدون اطلاع از توافق نامه محرمانگی اطلاعات، تمامی اطلاعات شخصی و خصوصی خود را به اشتراک گذارده که این کار باعث می‌شود تا با صدمات جدی و جبران ناپذیری در فضای واقعی روبرو شوند.

خسروی عدم به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی، فیلم‌ها و عکس‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی، تنظیم حوزه حریم خصوصی و محدود کردن سطح دسترسی دوستان در فضای مجازی را از جمله راهکارهای پیشگیری از سوء استفاده‌های افراد تبهکار در محیط اینترنت عنوان کرد.

وی در خاتمه به کاربران اینترنت توصیه کرد توافق سیاست محرمانگی اطلاعات را به دقت مطالعه کرده، از افشا اسرار خصوصی خودداری و مراقب جعل هویت در شبکه‌های اجتماعی باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول