پروژه‌های آمریکا در عرصه ارتباطات شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها

به گزارش «وبلاگ نیوز» ارتباطات استراتژیک عرصه نوینی است که آمریکا برای کسب منافع جهانی خود بدنبال بهره برداری از آن است. در این گزارش برنامه های فعلی ارتباطات استراتژیک وزارت دفاع آمریکا در حوزه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی بیان شده است.

لیست 2009 از گزارش طرح تکنولوژی و علوم ارتباطات استراتژیک 2009 که توسط دفتر تکنولوژی و تحقیق پنتاگون تهیه شد اخذ شده است. لیست 2012 نیز از گزارش تحلیل و بررسی تکنولوژی و علوم برای ارتباطات و تشویق توسط مرکز تحلیل های دریایی اخذ شده است.

خبرگزاری مشرق به انتشار این لیست اقدام کرده است که با رویکرد تحقیق در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها گزیده ای از این اطلاعات در ادامه آمده است:

*در دسته بندی برنامه ها و پروژه ها تا مارس 2012 در خصوص شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها، هدایت ترجمه پيام‌هاي پايگاه اينترنتي و صفحات عمومي مورد نظر، بدین صورت که پايگاه اينترنتي و صفحات عمومي فرماندهي آمريكا در منطقه اقيانوس آرام، شامل مطالب رسانه‌اي منتخب كشور ثالث كه هر روز به زبان ژاپني، چيني(ماندري)، اندونزيايي(بهاسا)، كره‌اي، هندي(هندو)، ويتنامي، مغولستاني و تايلندي است ترجمه شده، از لحاظ فرهنگي تطبيق داده شده و بروز رساني مي‌گردند.

در این صورت، امكان وبلاگ‌نويسي و روابط عمومي و تعاملات دوسويه را فراهم شده و از رسانه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي شبكه‌اي موجود نظير فيس‌بوك، فليكر، تویيتر يا ساير پايگاه‌هاي اينترنتي منطقه‌اي استفاده خواهد شد.

*راه اندازی طرح آزمایشی استفاده از تحلیل های اینترنتی، متنی و نموداری برای تعیین موقعيت‌ها، وب‌سايت ها، گروه ها و افراد، به منظور شناسایی احتمال وقوع شورش مردمی. این طرح در آزمایشگاه های ملی ساندیا اجرا می شود.

*تولید ابزارهاي پشتيباني خودكار و نيمه خودكار اپراتور به منظور توسعه استفاده سيستماتيك و قاعده‌مند رسانه اجتماعي در مقياس داده‌ها جهت تحقق چهار هدف خاص:

1. شناسايي، طبقه‌بندي، سنجش و رهگيري (الف) توسعه و نشر الگوهاي رفتاري / (ب) انتقال پيام هدفمند يا فريبنده و اطلاعات گمراه كننده.
2. شناسايي ساختارهاي عمليات متقاعدسازي و عمليات‌هاي نفوذ در اجتماعات و سايت‌هاي رسانه اجتماعي.
3. شناسايي شركت كنندگان و نيت آن ها و سنجش اثرات عمليات متقاعدسازي.
4. مقابله با پيام‌رساني عمليات‌هاي نفوذ شناسايي شده دشمن

پروژه‌هاي از آوريل 2009 به بعد در حوزه فضای شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها

*طرح درگيري منطقه‌اي که با بكارگيري آخرين پيشرفتها در رسانه اجتماعي و فناوري شبكه، برخي برنامه‌هاي مستقل را در مناطق جنگي پخش مي‌نمايد.

در اجرای این طرح تيم‌هايي از دانشجويان باهوش در حوزه فناوري اطلاعات دانشگاه هاروارد براي توسعه و ترويج كاربرد انواع سايت‌هاي شبكه اجتماعي جذب شدند. محصولات قابل ارائه از كاربردهاي ساده شبكه‌هاي فعلي (فيس بوك) تا سامانه‌هاي كاملاً جديد با كد همراه را شامل مي‌گردند.

*وب سايت، پادكست و وبلاگ ها از جمله ابزار دسترسي به مخاطبان خارجي از طريق رسانه‌هاي غير سنتي است که به همراه اصلاح حجم و ميزان نفوذ پيام‌هاي وزارت دفاع به درون مخاطبان داخلي و خارجي صورت می گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول