خلاقیت زنانه در نظارت بر رفتارهای مجازی مردانه!

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از سایت همه چیز از فیس بوک، یافته‌های به‌دست آمده در تحقیق یاد شده بسیار جالب توجه بودند. در اساس یافته‌های این پژوهش، فقط 23 درصد از 1600 شرکت کننده در مطالعه اظهار کرده‌اند که از این برنامه برای کنترل مراجعات فرزندان 13 تا 17 ساله خود استفاده کرده‌اند. این در حالی است که نتایج به‌دست آمده نشان داد که بیش‌تر زنان از این فناوری برای نظارت بر فعالیت‌های همسران خود در فیس‌بوک استفاده می‌کنند!

مطالعه «بیت دیفندر» نشان داد که تعداد زنانی که همسری با سن 25 تا 34 سال دارند و بر فعالیت‌های آن‌ها در فیس‌بوک نظارت می‌کنند، سه برابر مردانی است که در شرایط مشابه فعالیت همسران خود را در این شبکه اجتماعی رصد می‌کنند. زنان آمریکایی و بریتانیایی بیشترین کاربران این برنامه‌های کاربردی و نظارتی هستند و 67 درصد از آنان از این برنامه، صرفا به‌منظور کنترل همسران خود استفاده می‌کنند.

همچنین در این تحقیق مشخص شد که هرچه زوج‌ها بیشتر پا به سن می‌گذارند، یعنی مابین سنین 35 تا 44 سال، نظارت زنان بر رفتار مجازی مردان کاهش چشمگیری می‌یابد ولی با این حال نظارت آن‌ها، دو برابر نظارت مردان بر زنان است.

یکی از دست‌اندرکاران انجام این پژوهش این نکته را جالب توجه می‌داند که اساس طراحی این برنامه، قادر ساختن والدین برای نظارت بر رفتار فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی بوده است، در حالی که در عمل این کاربرد تغییر یافته و اکثریت کاربران آن، زنانی هستند که آن را برای نظارت بر رفتاری مجازی همسرانشان بسیار سودمند و کاربردی می‌بینند.

لازم به ذکر است که شیوه کاربری این برنامه‌های کاربردی به این صورت است که «حساب کاربری مدیر» (Administrator Account) رایانه خانگی، می‌تواند از طریق این برنامه به حساب کاربری فرد مورد نظر خود که از رایانه مذکور استفاده می‌کند، دست یابد و بدون این‌که او بداند بر رفتار وی در شبکه‌های اجتماعی نظارت کند.

حالا سئوال این‌جاست که آیا شما هم بر رفتار مجازی همسر خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نظارت کرده‌اید؟

ترجمه: ندا حیدری

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول