طوفان سندی؛ شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌های سنتی جلو زدند

به گزارش «وبلاگ نیوز» در زمانی که رسانه‌های الکترونیک سنتی همچون تلویزیون و رادیو نمی‌توانند در مناطق بحران‌زده اطلاع رسانی کنند، ساکنان نیویورک و نیوجرسی به شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیس‌بوک برای اطلاع یافتن از  لحظه به لحظه تغییرات این طوفان روی آورده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی توانسته‌ا‌ند جایگزین رسانه‌های اصلی باشند. افراد از طریق تلفن همراه خود به گزارش لحظه به لحظه این طوفان با توجه به قطع سراسری برق می‌پردازند و تصاویر این حادثه را در شبکه‌های اجتماعی به روزرسانی می‌کنند.

طوفان سندی بیش از 3هزار بار در روز در شبکه‌های اجتماعی اشاره می شود و در هشتگ سندی هر ثانیه 10 تصویر به روز رسانی می شود. این اولین طوفانی است که مردم به عنوان یک شهروند گزارشگر از طریق شبکه‌های اجتماعی و با استفاده از موبایل‌های هوشمند به اطلاع‌رسانی در لحظه می‌پردازند و توییت‌ها می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد. زیرا با پیگیری جریان و هشتگ سندی، لحظه به لحظه اطلاعات منتشر شده دریافت شده و می‌توان از وضعیت بحران اطلاع یافت و براساس آن تصمیم درست را اتخاد کرد.

در گذشته برای آگاهی از طوفان ویکتوریا و تلفات زمین لرزه نیاز بود که منتظر بخش‌های خبری تلویزیون باشیم و قربانیان بیشتری به حادثه افزوده می‌شدند زیرا در زمان بحران دسترسی به رسانه‌های جمعی نیست. اما تلفن‌های همراه هوشمند و گستردگی اینترنت  در طوفان سندی توانستند جلوی قربانی شدن بسیاری از افراد را بگیرند.

شبکه‌های اجتماعی در طوفان سندی نشان دادند که می‌توانند موانع و محدودیت‌های رسانه‌های جمعی را نادیده گرفته  و جایگزین مناسبی در زمان بحران باشند و روزنامه‌نگاری شهروندی گامی عملی به جلو برداشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول