کودکان «زاکربرگ» را بیش‌تر از «انیشتین» می‌شناسند

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایندیپندنت، تنها 45 درصد کودکان بین 5 تا 16 سال  دانشمندی که نظریه نسبیت را مطرح کرد، می‌شناسند در مقایسه با 68 درصد که دقیقا با میلیاردر امریکایی «مارک زاکربرگ» آشنایی دارند.

نتایج پژوهش اخیر نشان داده است که 45 درصد کودکان بریتانیایی 8 تا 12 سال، از فیس‌بوک استفاده می‌کنند علی رغم اینکه سن حضور در شبکه‌های اجتماعی 13 سال است.

مدرک دیگر  از فراموشی تاریخ پایه علمی این است که یک چهارم کودکان هشت ساله استیون هاوکینگ را با یک آرایشگر اشتباه گرفتند. 63 درصد کسانی‌که مورد پیمایش قرار گرفتند قادر نبودند که چارلز داروین را تشخیص دهند و 62 درصد در نام بردن توماس ادیسون اشتباه کردند. از هر پنج نفر تنها یکی قادر بود که فیزیکدان برایان کاکس را نام ببرد. هنگامی که نتایج پیمایش در مقیاس ملی ضرب شود، تخمین زده می‌شود که نزدیک به یک میلیون کودک بر این باورند که  پروفسور گیرین خواننده، در واقع یک دانشمند است.

«هایر» که برای تدوین گزارش خود با هزار کودک صحبت کرده‌است، می‌گوید: زبانتان بند می‌آید هنگامی‌که درمی‌یابید کودکان امروزی از چهره‌های محبوب همچون زاکربرگ آگاهی بیشتری دارند نسبت به زنان و مردانی که با اختراعات و اکتشافات خود دنیای مدرن را دگرگون ساخته‌اند.

از هر 100 کودک هشت نفر فکر می‌کنند که چارلز داروین یک ستاره تلویزیونی است درحالی‌که یک چهارم کودکان هشت‌ساله بر این باورند که دیوید کمرون تلویزیون را اختراع کرده‌است!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول