برگزیدگان دومین جشنواره وبلاگ‌های موسیقی مشخص شدند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از همشهری‌آنلاین، برگزیدگان دومین جشنواره سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی ایران عصر چهارشنبه،17 آبان، با حضور اعضای هئیت مدیره خانه موسیقی و داوران این جشن و جمعی از اهالی موسیقی در خانه هنرمندان معرفی شدند.

پیش از اعلام برندگان بیانیه هیئت داوران از سوی آروین صداقت‌کیش ، یکی از اعضای هیأت داوران خوانده شد و سپس علیرضا پورامید شاعر و بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی که مجری گری مراسم را عهده دار بود برگزیدگان بخش های مختلف را معرفی کرد.

بر این اساس، هیأت داوران پس از بررسی شمار زیادی از سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با موسیقی و غربالگری آنها بر طبق آیین‌نامه داوری جشنواره، سه کاندیدا برای وبلاگ برگزیده و سه کاندیدا نیز برای وب‌سایت برگزیده انتخاب کرد و در نهایت از میان آنها یک وبلاگ و وب‌سایت را برگزید.

هیات داوران ضمن تقدیر نمادین از وبلاگ دهلچی به دلیل طنز تاثیرگذار و نقد بسیار عمیق رویدادها و شخصیت‌ها در موسیقی ایران و اظهار تاسف از به‌روز نشدن آن، وبلاگ‌های گریزی بر موسیقی اصیل ایرانی به مدیریت محمدجواد صحافی و مرورستان به مدیریت ساره رستاخیز را به ترتیب به دلیل «پیگیری همراه با شوق و علاقه به موسیقی ایرانی و تلاش برای شرح و نقد روندهای موسیقی کلاسیک ایران» و «تمرکز و پوشش قابل توجه حوزه نقد و معرفی کوتاه آلبوم‌های موسیقی از طریق جمع‌آوری نوشتارهای موجود در فضای مجازی و غیر از آن، به شکلی بی‌طرفانه» شایسته تقدیر دانست.

در نهایت هیأت داوران وبلاگ فرهنگ و موسیقی ما به مدیریت هوشنگ سامانی را نیز به دلیل «نوشتن پیگیر درباره موسیقی، توجه روزنامه‌نگارانه به بعضی زوایای کم تر مورد بررسی در حیات موسیقایی در ایران، نگاهی مردم‌نگارانه و تالیفی بودن و کیفیت مناسب پُست‌ها» شایسته عنوان وبلاگ برگزیده امسال دانست.

در این نشست دکتر محمد سریر، رئیس خانه موسیقی، حمیدرضا اردلان معاون فرهنگی و هنری خانه هنرمندان ایران، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و سجاد پورقناد، دبیر جشنواره دوم به ایراد سخنانی پرداختند و داود گنجه‌ای، داریوش پیرنیاکان، زید‌الله طلوعی، تقی ضرابی، محمدرضا فیاض و جهانگیر نصری اشرفی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

داوری آثار این جشنواره به عهده پویا سرایی، پیمان سلطانی، آروین صداقت‌کیش، حمیدرضا عاطفی و سید ابولحسن مختاباد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول