می‎خواستم نمونه یک سریال اینترنتی «ایرانی» را تولید کنم

به گزارش «وبلاگ نیوز»، آرش تیمورنژاد، کارگردان سریال اینترنتی «نفوذ» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ایده ساخت سریال اینترنتی که پیش از این مشابه آن در ایران انجام نشده بود، سال گذشته به ذهنم رسید و بعد از مشورت با برخی دوستان، شروع به نگارش متن سریال کردم.

تیمورنژاد اضافه کرد: سال های طولانی است که در تلویزیون سریال های مختلفی پخش می شود که بسیاری از علاقه مندان به خاطر مشغله های شخصی امکان دیدن مجموعه مورد نظر خود را که در زمان خاصی پخش می شود، ندارند. اما این روزها و با گسترش اینترنت، بستری فراهم می شود که همه ایرانیان حتی ساکنان خارج از کشور نیز قادر باشند در هر ساعت از شبانه روز مجموعه مورد نظر خود را تماشا یا دانلود کنند تا در هر زمان و مکانی که راحت ترند، سریال را مشاهده کنند.

کارگردان سریال نفوذ، درباره سوژه این کار توضیح داد: گرچه استفاده از اینترنت در ایران رواج بسیاری دارد، اما نوجوانان و جوانان برای استفاده سالم از این تکنولوژی آموزش ندیده اند و این باعث می شود اغلب خانواده ها به خاطر عدم اگهی فرزندانشان با مشکلاتی در این زمینه روبرو شوند؛ از این رو تلاش کردیم از طریق این مجموعه و در لایه پنهان از یک داستان جذاب، هشدارها و آموزش های مورد نیاز را به جوانان و خانواده ها ارائه کنیم.

وی به سرعت پایین اینترنت در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع قسمت های مختلف سریال را با سه کیفیت متفاوت روی شبکه قرار دادیم تا همه مخاطبان امکان دسترسی به این مجموعه را داشته باشند؛ اما به خاطر حفظ کیفیت سریال نمی توانستیم آن را برای اینترنت بسیار ضعیف تنظیم کنیم.

این کارگردان و نویسنده درباره ساخت بخش های دیگر سریال توضیح داد: این مجموعه اینترنتی در سه فصل تولید خواهد شد که فصل اول آن در 10 قسمت تولید و برای نمایش آماده شده است. پس از نهایی شدن فیلمنامه و فراهم شدن امکانات ساخت فصل جدید نفوذ را آغاز خواهیم کرد.

تیمور‌نژاد در ادامه گفت: تاریخچه سریال‌های تلویزیونی به سال 1995 برمی‌گردد، در این سال، شرکت Bullseye Art برای نخستین بار سریالی اینترنتی تولید کرد. سال‌ها گذشت تا اینکه بین سال‌های 2004 تا 2006، چند سریال اینترنتی مستقل موفق به کسب محوبیت شدند، یکی از شاخص‌ترین آن‌ها Red Vs. Blue بود. به هر حال کاربران اینترنت روز به روز بیشتر می‌شوند و من فکر کردم جای خالی سریال اینترنتی ایرانی خالی است و تصمیم گرفتم «نفوذ» را به عنوان اولین سریال اینترنتی ایرانی بسازم.

او ادامه داد: از پایان سال 90 نگارش فیلمنامه را آغاز کردم و بعد وارد پیش تولید و ساخت مجموعه شدیم. قسمت اول سریال 10 آبان رونمایی شد. بینندگان سریال «نفوذ» می‌توانند سریال را هر یکشنبه و چهارشنبه در سایت ببینند و به فاصله یک روز یعنی دوشنبه و پنجشببه پشت صحنه سریال روی سایت قرار می‌گیرد.

تیمورنژاد زمان عرضه این سریال در شبکه مجازی را روزهای یکشنبه و چهارشنبه عنوان کرد و گفت: انتخاب این دو روز پس از مخاطب سنجی انجام شده صورت گرفته و مشاهدات نشان داد که در این دو روز تعداد کاربران اینترنت بالاترین رقم هستند.

نویسنده و کارگردان مجموعه نفوذ ضمن ابراز امیدواری از ساخت مجموعه هایی از این دست در آینده و دسترس رایگان علاقه مندان به این آثار، افزود: سرمایه گذاران خصوصی به این پروژه به صورت درازمدت نگاه می کند و هزینه های خود را از طریق تبلیغات در سایت و حامیان مالی تامین خواهند کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول