«ادراک عباس‌اف» ادعاهای وبلاگی «الهام علی‌اف» را زیر سئوال برد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، در پی برگزاری اجلاس بین المللی اینترنت در باکو، مرکز جمهوری آذربایجان که طی آن مقامات این جمهوری از آزادی فضای مجازی در این کشور سخن می گفتند، «ادراک عباس اف» روزنامه نگار آذربایجانی با انتشار مطلبی در سایت «موسسه صلح و جنگ» ادعاهای مقامات این کشور در این خصوص را دروغ خواند.

وی با اشاره به زندانی شدن وبلاگ نویس ها و روزنامه نگاران و بردن نام برخی از آنها که از سال 2009 تا کنون در زندان به سر می برند پیام «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان به کنفرانس مذکور را به چالش کشاند که در آن الهام علی اف مدعی شده بود 60 درصد مردم آذربایجان به طور آزادانه به اینترنت دسترسی دارند.

عباس اف با اشاره به پیام الهام علی اف نوشت: آری! مردم آذربایجان به اینترنت دسترسی دارند، اما حق ندارند هرچه را که می خواهند بنویسند، زیرا تنبیه می شوند و اگر روزی جرات کنند هرچه را که می خواهند بنویسند باید هزینه آن را بپردازند هزینه هایی مثل از دست دادن شغل ، پدر و مادر و دوستان نزدیک.

این روزنامه نگار همچنین با چالش کشاندن اظهارات «علی حسن اف»، معاون رئیس جمهور آذربایجان در این اجلاس که مدعی شد در آذربایجان هیچ وبلاگ نویسی محاکمه نمی شود و حتی یک نفر هم در حال حاضر در زندان نیست با ارائه آماری از در بند بودن 10 وبلاگ نویس در این کشور خبر داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول