گوگل با 90درصد درخواست دولت‌ها برای افشای اطلاعات کاربران موافقت کرده است

به گزارش« وبلاگ نیوز» و به نقل از فتا،  از میان 20هزار و 939 درخواستی که در نیمه اول سال 2012 از سوی دولت‌های مختلف جهان برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل ارائه شده، دولت آمریکا با ارائه 7هزار و 969 درخواست در رتبه اول بوده است.

این رقم نسبت به رقم 6هزار و 321 درخواست در نیمه دوم سال 2011 رشد قابل توجهی نشان می‌دهد. اطلاعات درخواستی مربوط به کلید واژه‌های جستجو شده در موتور جستجوی گوگل، حساب‌های جیمیل و یوتیوب و… بوده است.

میزان درخواست‌ها نسبت به رقم 12هزار و 539 موردی شش ماهه دوم سال 2009 که گوگل برای اولین بار گزارش خود در این زمینه را منتشر کرد هم افزایش زیادی داشته و نشانگر عطش دولت‌های جهان و به خصوص آمریکا برای دستیابی به اطلاعات خصوصی افراد و نقض حریم شخصی آنان است.

از میان این درخواست‌ها هزار و 791 درخواست برای پاک کردن 17هزار و 746 مورد محتوای تولید شده توسط کاربران در سرویس های مختلف گوگل ارائه شده که نسبت به رقم 949 موردی در مدت مشابه سال قبل حدودا دو برابر شده است. تعداد این درخواست‌ها درشش ماهه دوم سال 2011 هم برابر با هزار و 48 مورد بوده است.

گوگل می‌گوید با 90 درصد این درخواست‌ها موافقت کرده و ضمن پاکسازی اطلاعات درخواستی، داده‌های نقض کننده حریم شخصی کاربران را هم در اختیار دولت‌های درخواست کننده قرار داده است.

بعد از آمریکا کشورهایی مانند هند، برزیل، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و ترکیه هم در زمره درخواست کنندگان چنین اطلاعاتی بوده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول