برگزاری سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا(ع) در زنجان

به گزارش «وبلاگ نیوز» هم‌زمان با آغاز ماه محرم و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش، اولین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل عبا (ع) با هدف بزرگداشت این ایام و آشنایی بیشتر علاقمندان به امام سوم و اهداف قیام ایشان برگزار می‌شود.

این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان و با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه‌ریزی و در سراسر کشور به اجرا در آمده است.

مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع محرم، یکی از بخش های این سوگواره است و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آدرس وبلاگ خود را به نشانی پست الکترونیکی khames1434@javananemasajed.ir ارسال کنند.

درج مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات و شماره تماس در این ایمیل الزامی است.

این‌طور که پیداست نیازی به ایجاد وبلاگ تخصصی در محورهای مسابقه نیست و وبلاگ نویسان می توانند از تمام قالب های رایج نوشته های وبلاگی مانند دل نوشته، خاطرات، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو و روایات تاریخی استفاده کنند.

اما کانون‌ها و افرادی که از «مسجد بلاگ» استفاده می‌کنند در بخش مسابقه از امتیاز ویژه‌ای برخوردار هستند.

موضوعات وبلاگ ها می بایست در رابطه با ماه محرم، عاشورا،فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدای محله و سرداران شهید و همچنین سیره و سخنان امام حسین(ع) باشد و موضوعات دیگری همچون نقش واقعه کربلا در بصیرت افزایی، علل بوجود آمدن واقعه کربلا، واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا از منظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تاثیر واقعه عاشورا در زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی و نقش مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ترویج ارزش‌های اخلاقی و انطباق سبک زندگی با آموزه‌های دینی، نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است فقط آثاری مورد داوری قرار می گیرند که از تاریخ 1 فروردین ماه 1391 تا 23 دی ماه 1391 از موضوعات بیان شده در نگارش وبلاگ ها استفاده کرده باشند.

زمان برگزاری 6 آذر ماه تا 23 دی ماه 91 اعلام شده است.

انتهاي پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول