مخاطب «نفوذ» گروه سنی جوانان است

آرش‌تیمورنژاد دانش‌آموخته رشته تئاتر، نویسنده و کارگردان، پیش از این سریال‌ها وتله فیلم هایی را چون «با اجازه بزرگترها»، «رهایی»، «ثانیه صفر»، «زیر پرچم» و… ساخته است و از حدود یک سال پیش هم دست به کار ساخت سریالی به نام «نفوذ» شده است.

به بهانه این سریال اینترنتی با آرش تیمورنژاد گفت وگویی انجام داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

سریال نفوذ به چه شکل در فضای مجازی در دسترس مخاطبان و کاربران قرارگرفته است؟

این سریال در 30 قسمت 9دقیقه‌ای و در سه فصل ده قسمتی توسط بخش خصوصی ساخته شده است که یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در فضای مجازی در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند به صورت رایگان این سریال را دانلود کنند.

دو فصل دیگر این سریال در ادامه به چه شکل ساخته و پخش خواهد شد؟

بعد از اتمام این ده قسمت ما یک فاصله زمانی تا عید نوروز را خواهیم داشت و بیست قسمت بعدی با هم ساخته می‌شود که از بهار92 پخش مجدد آن آغاز خواهد شد. این فاصله زمانی سه ماهه به این خاطر است که ما از نظرهای مخاطبان وبینندگان این سریال آگاه شویم وبعد ده قسمت بعدی را شروع کنیم تا بتوانیم نظرات مخاطبان را در ده قسمت دوم لحاظ کنیم. البته الان طرح قسمت دوم نوشته شده است، ولی با توجه به نظر و ایده مخاطبانمان تغییر خواهد کرد.

به چه علت این دو روز را برای نمایش این سریال انتخاب کردید؟

چون طبق تحقیقات آماری که انجام داده ایم متوجه شدیم که فضای مجازی دراین دو روز بالاترین تعداد کاربران اینترنتی رادارد. تا الان هم که هفت قسمت از این سریال پخش شده است متوجه شدیم که بیش از 51 هزار نفر از این سریال بازدید کرده اند که این جای خوشحالی دارد.

این فاصله سه ماهه تا پخش مجدد سریال را برای اینکه ارتباط حسی مخاطب با کارحفظ شود، چگونه پر می‌کنید؟

ما فکر اینجای کار را هم کرده‌ایم و بیست برنامه نقد و بحث کارشناسی در خصوص اینترنت و فضای مجازی که بحث هایی است مرتبط با موضوع سریال برای کاربران در نظر گرفته‌ایم که در همان شب های یکشنبه و چهارشنبه در فضای مجازی قرارمی گیرد تا این فاصله را به شکلی پرکند.

سریال نفوذ برای گروه خاصی ساخته شده است. تصمیم نداشتید سریالی را بسازید که مخاطب عام‌تری داشته باشد؟

بله ما این کار را برای گروه سنی جوانان ساخته‌ایم والان هم کاربران ما بین 16 تا 25 سال دارند. ما برای خانواده‌های آینده سریال ساخته‌ایم. همان طور که شخصیت های اصلی سریال جوانان‌اند وهمین گروه هم مورد نظر ما بوده اند و اصلا روی صحبت ما با همین قشر بوده است.

با همه این ها از ابتدا چه هدفی پشت ساخت یک چنین سریالی وجود داشت؟

ازهمان ابتدا برای ساخت این سریال دو هدف اصلی را دنبال می‌کردم. ببینید، از سال 1995 قالبی به نام سریال اینترنتی در دنیا تهیه وتولید شده است و بازتاب های خوبی هم داشته است. من هم دوست داشتم کاری به این شکل بسازم تا ما هم مثل برخی از کشورها سریالی داشته باشیم که بشود از طریق فضای مجازی دردسترس افراد بیش تری با تعداد دفعات بازدید بیشتر و در هر زمان که میل دارد، قراربگیرد.

از فکرساخت این سریال تا زمان تولید آن چقدر زمان طول کشید؟

طرح اولیه این سریال بهمن ماه سال 90 مطرح شد و نوشتن فیلمنامه از اول امسال آغاز شد و چون ما یک زمانی تقریبا طولانی رابرای فراهم کردن بودجه این پروژه طی کردیم، تصویر برداری کار شهریورماه امسال با یک پیش تولید ده روزه آغاز شد.

گفتید این سریال قابل دانلود هم هست. برای اینکه کاربران شما این سریال را با کیفیت دریافت کنند، چه کردید؟

این کاربا حجم پایین ولی خوب، با توجه به سرعت پایین اینترنت با کیفیت پایین 25مگابات، متوسط 55 مگابایت وکیفیت بالا (HD) با حجم 100مگابایت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

سریال «نفوذ» چه فرقی با سریال های معمولی تلویزیون دارد؟

اولین فرق این سریال با نمونه‌های معمولی اش این است که یک زمان بین المللی برایش در نظر گرفته شده است. زمان ده دقیقه‌ای بزرگترین مزیت این سریال است. دیگر اینکه چون کاربر اینترنت عاشق سرعت است به همین خاطر در نحوه ساخت هم این قضیه لحاظ شده است به شکلی که حتی سکانس های سریال هم به یک دقیقه نمی‌رسند و اغلب سکانس ها زیر یک دقیقه زمان برده و این خودش به کارسرعت می‌دهد و این یعنی چیزی که کاربر اینترنتی دوست دارد. سومین ویژگی این سریال هم در دسترس بودن آن است. یعنی شما هر ساعت وزمانی که میل دارید هر قسمت از کار را که دوست داشته باشید می‌توانید ببینید.

تصور می‌کردید که با این حجم بازدید کننده مواجه شوید؟

من با تحقیقات کامل سراغ ساخت این سریال رفتم. ما الآن سایت هایی را داریم که کاربران شان فقط برای دیدن فیلم به آنجا مراجعه می‌کنند و اینکه از این کار هم استقبال کنند کاملا قابل پیش بینی بود. البته باید بگویم که دیگر انتظار این استقبال وسیع را هم نداشتم. خارج از تصورم بود. البته بد نیست این خبر را هم به مخاطبان عام بدهم که به احتمال زیاد این سریال به زودی به شکل یک تله فیلم از شبکه سه پخش می‌شود.

با توجه به اینکه در طول این یکی دو سال گذشته با رشد روزافزون شبکه‌های مختلف روبه رو بوده ایم و از آن طرف هم دیجیتالی شدن شبکه‌ها و ساخت سریال های متنوعی برای شبکه خانگی و الان هم سریال اینترنتی شما، این همه رقیب، به ضرر تلویزیون ملی نیست؟

ما درعصر رسانه‌ایم و شاخص‌ترین فاکتور رسانه هم تصویر است. دنیای امروز دنیای رقابت تصویری است و در این رقابت کسی برنده می‌شود که مخاطبش را خوب بشناسد و برای آن مخاطب یک کار خوب ارایه بدهد. این تلاش ها بین تلویزیون و بخش خصوصی به نفع مخاطب است و باعث می‌شود که تلویزیون کیفیت کارش را بالا ببرد و از طرفی هم بخش خصوصی تلاش کند که برنامه‌های بهتری را بسازد و ارایه دهد. در نهایت این به نفع و سود مخاطب است. به نظرم این قضیه نه تنها بد نیست که خیلی هم خوب است.

تکتم بهار دوست؛ قدس آنلاین

انتهای پیام/.

  • 110

    لطفا زودتر فصل دوم وسوم را فراهم نمایید. با تشکر در ضمن من 12 ساله نیز این فیلم را نگاه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول