«زاکربرگ» برای تاجیکستان تصمیم می‌گیرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از عصر ایران، مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیس بوک در گفت‌وگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او درباره دلایل فیلترینگ سایت فیس بوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.

بنابراین گزارش، هفته گذشته برای چندمین بار دولت تاجیکستان سایت فیس بوک و دو سایت دیگر روسی زبان را به دلیل انتشار اطلاعات محرمانه دولتی فیلتر کرد.

«بیگ ظهور اف»، رییس واحد خدمات مخابراتی تاجیکستان که طرف گفت‌وگوی زاکربرگ بوده است، پیش‌تر در مصاحبه ای با رسانه ها گفته بود که دوست دارد با صاحب شبکه فیس بوک یا مشاوران نزدیکش گفت‌وگو کند.

وی پس از گفت‌وگو با زاکربرگ به خبرنگاران گفت که در این گفت‌وگو به مدیر فیس بوک گفته دلیل از دسترس خارج شدن سایت فیس بوک تصمیم کمیته فیلترینگ این کشور بوده است و وی تلاش خواهد کرد تا این تصمیم را تا چند روز دیگر لغو کند.

در این گفت‌وگو که به واسطه یک مترجم صورت گرفته است، ظهور اف با اشاره به اینکه تصمیم فیلترینگ سایت فیس بوک دولتی نبوده، افزوده است تمام تلاش خود را برای اقناع اعضای کمیته در تجدید نظر در تصمیم شان صرف خواهد کرد.

برخی ناظران معتقدند که دولت دوشنبه از اینکه مخالفان حکومت تاجیکستان بتوانند از قابلیت های شبکه اجتماعی فیس بوک در جهت ایجاد نافرمانی های مدنی و اعتراضات استفاده کنند، نگران است. با این حال تعداد کاربران اینترنت در تاجیکستان کمتر از 5 درصد جمعیت 7 و نیم میلیون نفری این کشور را شامل می شود که از این تعداد کاربران سایت فیس بوک کمتر از 30 هزار نفر هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول