گوگل «فیس‌بوک» را به روسیاهی متهم کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از افتانا، «سرگئی برين»، یکی از بنیانگذاران گوگل در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین، دزدی‌های اینترنتی، سانسور و کنترل اینترنت و نیز فیس بوک و اپل را به عنوان تهدیدهای جدی آزادی اینترنت نام برده است.

به اعتقاد برين، این دو شرکت تهدیدی برای فضای باز و مبتنی بر نوآوری اینترنت هستند. برين در این مصاحبه ادعا کرده است: محیط گوگل اجازه هر گونه نوآوری و پیشرفتی را می‌دهد. در چنین فضایی است که ما توانستیم در راستای احترام به فضای باز اینترنت، موتور جستجوی گوگل را خلق کنیم. اما هرجایی در محیط فضای مجازی، به قوانین و قواعد زیاد و سختگیرانه برخورد می‌کنیم، نوآوری متوقف می‌شود.

او با اشاره به فیس بوک گفت که این شبکه اجتماعی انتقال اطلاعات به سرویس‌های دیگر را بسیار محدود کرده است و کاربران آن به راحتی نمی‌توانند به پست الکترونیک جی میلشان دسترسی داشته باشند.

در ارتباط با اپل نیز، برن به موضوع جنگ اپل با تولید کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های لوحی تحت اندروید اشاره کرده و از آن انتقاد کرده است.

خبرنگار سایت سی نت در پایان این خبر به این موضوع اشاره می‌کند که حمله سرگئی برين به این دو شرکت بدون انگیزه نیست. گوگل همیشه دوست داشته است که اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی اپل را روی موتور جستجوی خود داشته باشد. اما همواره با جواب منفی این دو شرکت مواجه شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول