رضایت خانواده ستار بهشتی مانع رسیدگی به پرونده نیست

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده «ستار بهشتی» گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده روی نداده و پیشرفت مهمی صورت نگرفته است. تحقیقات پزشکی نیز در همان حدی است که در جلسه قبل اعلام کردم اما درباره آخرین وضعیت پرونده باید بگویم تاکنون از 11 نفر در این رابطه تحقیق شده که سه نفر از آنها دربازداشت بهسر می برند.

محسنی اژه ای ادامه داد: در این پرونده ضرب و شتم وجود داشته اما علت مرگ نبوده است. فردا نیز گروهی از پزشکان متخصص پزشکی قانونی با دادستان تهران و بازپرس پرونده تشکیل جلسه داده و پرونده را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد.

خبرنگاری درباره ادعای گرفتن رضایت از مادر ستار بهشتی پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: من نیز این موضوع را شنیده ام اما از پلیس فتا پیگیری نکردم. فرض بگیریم که این ادعا درست باشد باز هم در حال حاضر مانع رسیدگی به پرونده نمی باشد و فقط در نوع مجازات از جنبه خصوصی مهم است.

پیش از این گیتی پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شده بود که مأموران پلیس فتا با مراجعه به «گوهر عشقی»، مادر ستار بهشتی از او رضایت گرفته اند. وکیل خانواده بهشتی گفت: مادر ستار بهشتی بی‌سواد است و به نظر می‌رسد که از این موضوع بهره‌برداری شده است. معتقدم این رضایت وجهه قانونی ندارد، چون در شرایطی خاص اخذ شده و حتی قبل از اینکه مجرم اصلی پیدا شود، رضایت گرفته شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول