دیده‌بان حقوق بشر آزادی وبلاگ‌نویس اعدامی عربستانی را خواستار شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، روزنامه مصری الیو گزارش داد که دیده‌بان حقوق بشر از مقامات عربستان خواست تا اتهام‌های مطرح شده علیه «رائف بدوی»، وبلاگ‌نویس و فعال مدنی عربستان را که به اتهام تبلیغ علیه شخصیت‌های سعودی با حکم اعدام روبرو است، لغو و حقوق این تبعه عربستان را رعایت کنند.

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد: اتهام‌ها علیه «رائف بدوی» مناسب نیست چرا که وی تنها در ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای گفتگو مسالمت‌آمیز در خصوص دین و شخصیت‌های دینی مشارکت داشته و مجازات اعدام برای چنین فردی قابل قبول نیست.

بر اساس اعلام دیده‌بان حقوق بشر، مقامات عربستانی حق این شهروند را در آزادی بیان عقاید خود نادیده گرفته‌اند و این فرد تنها به دلیل عقاید خود با خطر مرگ روبرو است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: مقامات عربستانی به جای اینکه حق آزادی بیان را برای شهروندان این کشور قائل باشند با مطرح کردن مجازات اعدام علیه «رائف بدوی» سعی دارند دیگران را از عواقب پرداختن به مسائل دینی بترسانند.

«رائف بدوی» که وبلاگنویس و ویراستار یک پایگاه اینترنتی در عربستان است، با به راه انداختن وبلاگی از شهروندان عربستانی خواسته بود تا در خصوص دین و شخصیت‌های دینی در عربستان نظر دهند که مقامات سعودی وی را به اتهام ارتداد بازداشت کردند که بر اساس قوانین عربستان حکم مرتد اعدام است.

مقامات عربستانی معتقدند که بدوی با این وبلاگ به اسلام توهین کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول