شرکت وبلاگ‌نويسان 10 استان در نخستین جشنواره وبلاگ‎نویسی روستا

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، مدیرکل دفتر امور روستایی اين استان، اعلام كرد: با وجود برگزاري جشنواره وبلاگ‎نویسی روستایی برای روستاهای استان گلستان، وبلاگ‎نویسان 10 استان کشور نیز در این جشنواره شرکت کردند که با نظر دبیرخانه جشنواره و دفتر امور روستایی، وبلاگ‌هاي روستایی ساير استان‎های كشور نیز در این رقابت فرهنگی مورد پذیرش قرار گرفته‎اند.

حسن نوروزی افزود: این برنامه فرهنگی، نخستین جشنواره وبلاگ‎نویسی با موضوع روستاست که برای اولين بار در سطح استانی برگزار می‎شود.

وي  خاطرنشان کرد: علاوه بر گلستان، شرکت‎کنندگان روستایی از استان‎های فارس، اردبیل، هرمزگان، کرمان، خراسان‎رضوی، زنجان، سمنان و مازندران نیز در این جشنواره حضور یافته‎اند.

وی افزود: هشت سایت روستایی و 84 وبلاگ در این جشنواره شرکت کرده‎اند.

نوروزی همچنين گفت: از بین 267 اثر رسیده، 182 اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافته‎اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان ادامه داد: بیشترین آثار رسیده مربوط به معرفی روستا در قالب تاریخ و فرهنگ بومی با 103 اثر است، همچنین 29 اثر در زمینه مشاهیر و نام‎آوران، 25 اثر در زمینه توانمندی‎های روستا، در محور دهیاری و شورا 10 اثر و در زمینه کشاورزی و دامداری 15 اثر به مرحله داوری راه یافته‎اند.

نوروزی اشاره كرد: از نظر تعداد مطالب ثبت شده توسط وبلاگ‎نویسان، بعد از گلستان، استان مازندران با 27 مطلب و استان سمنان با 19 مطلب بیشترین سهم تولید مطلب را از نظر پراکندگی جغرافیایی روستاها در اين جشنواره داشته‎اند.

وی افزود: در استان گلستان نيز، روستاهای شهرستان گرگان با 41 عنوان وبلاگ و روستاهای شهرستان کردکوی با 14 عنوان وبلاگ بیشترین سهم را از نظر تعداد وبلاگ‎های شرکت‎کننده در جشنواره وبلاگ‎نویسی دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: داوری آثار به پایان رسیده و برگزیدگان جشنواره، در مراسم اختتامیه که روز 11 بهمن برگزار می‎شود معرفی خواهند شد.

بنابر اين گزارش،‌ نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی روستا از سوی دفتر امور روستایی استانداری گلستان و با همکاری دهیاری، شورا اسلامی روستا و خانه جوان فرید روستای کفشگیری گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول