عکس من در فیس‌بوک برهنه که نبود؛ فقط «روسری» نداشتم

به گزارش «وبلاگ نیوز»، انتشار عکس‌های خصوصی «مهرنوش نجفی راغب»، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی همدان در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی فیس‌بوک باعث شد این عضو شورای شهر همدان تا پای استعفا پیش برود.

این عضو شورای شهر معتقد است به‌دلیل این‌که عکسش تنها بدون حجاب است، مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌گوید: تصویر من در فیس بوک برهنه نبوده و تنها روسری بر سر نداشتم و این عکس تنها برای عده خاصی از بستگانم قابل انتشار بوده و در قسمت خیلی خصوصی صفحه‌ام قرار داشته است.

با این‌حال او بر این باور است که عکسش توسط عده‌ای خاص با مقاصد سیاسی مخالف او منتشر شده است و می‌خواهد از منتشر کنندگان شکایت کند: من نه تنها استعفا نخواهم داد، بلکه از کسانی‌که با ورود به حریم خصوصی‌ام اقدام به نقض آن با انتشار یک عکس از من کرده‌اند شکایت خواهم کرد. بر اساس تهدید عده‌ای حاضر به استعفا از سمت خود در شورای شهر نیستم. من نماینده مردم و موکل کسانی هستم که به من رای داده تا پیگیر خواسته‌ها و مطالباتشان باشم و تا آخرین لحظه از این سمت استعفا نمی‌دهم.

«سید احمد حسنی‌حلم»، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز از سلب عضویت این عضو شورا خبر داد و گفت: ایشان کار بسیار ناشایست و اشتباه بزرگی مرتکب شده و باید برکنار شود.

وی همچنین گفت: لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که نمایش عکس بی حجاب در فیس بوک ولو با بیننده محدود اشتباه و گناه است اما اشاعه آن در سایت های عمومی اینترنت توسط دیگران نیز اشتباه و گناهی بزرگتر است.

صفحه‌ای که حذف شد

نجفی راغب صفحه خود در فیس‌بوک را حذف کرده است، اما ظاهرا نمی‌داند که انتشار یک عکس به‌صورت عمومی در یک شبکه اجتماعی، حریم خصوصی او محسوب نمی‌شود. چراکه در صورتی‌که این عکس به‌صورت خصوصی منتشر شده باشد، قابلیت مشاهده توسط دیگران را ندارد.

به‌نظر می‌رسد عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر همدان یا با تنظیمات حریم خصوصی این شبکه اجتماعی آشنا نیست و یا دوباره با نقض حریم خصوصی دیگری از سوی فیس‌بوک روبه‌رو هستیم. نقضی که اخیرا حتی گریبانگیر خواهر مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک را هم گرفت و بازتاب‌های زیادی را ایجاد کرد.

در هر صورت نجفی راغب به عنوان یک مسئول محتوا در انتشار این عکس در یک شبکه اجتماعی که چندین بار به نقض حریم خصوصی متهم شده است، بی‌تقصیر نیست.

با این همه مهرنوش نجفی راغب می‌گوید: من وکیل و به مباحث حقوقی واقف هستم. بر اساس قانون هرکس با هر قصد و نیتی و در هر پست و مقامی که باشد اگر دست به انتشار عکس از حریم خصوصی افراد بزند، مجرم است. بنابراین با اتکا به قانون و حمایت قضایی در صورت مشخص‌شدن چهره این افراد از آن‌ها شکایت خواهم کرد.

انتهای پیام/.

  • همدانی

    واقعا این عضو شورا اینقدر بیکاره که میره عضو فیس بوک میشه ، فیلتر شکن هم میخره واسه کارش

    بنظرم این خانم نباشه بهتره —- یک نفر رو بیارید که به درد مردم برسه نه اینکه عکساشو بزاره واسه تماشا….

    اونوقت میگن ایران چرا پیشرفت نمی کنه ..خب همینا و همین کاراشون دیگه

  • مجتبی

    این افراد لابالی و بی بند و بار باید رد صلاحیت شوند و اجازه کاندیدا شدن به ایشان داده نشود تا با ظاهر فریبی اینگونه پستها توسط اقراد نالایق اشغال نشود البته فقط این خانم نیستند افراد دیگری هم در این پستها داریم

  • محمدرضا

    این خانم با چه هدفی در سایتی که توسط دولت جمهوری اسلامی حاوی مصادیق مجرمانه شناخته شده است عضویت نموده است!
    اصلا با چه ابزاری فیلتر ها را دور زده است؟ به جز فیس بوک به چه وب هایی را سر میزده و یا ارتباط برقرار کرده است که احتمالا …

  • محمدرضا

    من وکیل نیستم و از مباحث حقوقی چیزی نمی دانم. بر اساس اطلاعات عمومی و اطلاع رسانی های رسانه ای دولت جمهوری اسلامی هرکس با هر قصد و نیتی و در هر پست و مقامی که باشد اگر به سایت هایی که این دولت فیلتر نموده است با هر وسیله ای وارد شود و…، مجرم است. بنابراین از مراجع ذیصلاح و قضایی خواستاریم که این خانم را به اشد مجازات جریمه کنند و آنچه شایسته منافقین، جاسوسان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد را در مورد ایشان اجرا نمایند!

  • آسیه خلقی

    این که حرف درستی نیست که بگید چون رفته فیس بوک مجرمه. اینطوری باشه همه ما مجرمیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول