فيس‌بوک جای «قشنگی» است

به گزارش «وبلاگ نیوز»، زهرا اشراقی، مشاور اسبق معاونت اجتماعی وزارت کشور در امور جوانان، در گفت‌وگو با انار پرس، در جواب این سؤال که «نظر شما درباره فيس‌بوک چيست»، پاسخ داد : فيس‌بوک جای قشنگی است که ما می‌توانيم دوستان قديم را پيدا کنيم و هم اينکه می‌توانيم دوستان جديد پيدا کنيم.

زهرا اشراقی که نوه دختری حضرت امام(ره) است، با اشاره به کارکرد پیدا کردن دوستان و آشنایان در فیس‌بوک گفت: من خيلی از اقوام دورم را که در بچگی ديده بودم در فيس‌بوک پيدا کردم. خيلی جالب‌تر اينکه من هميشه عاشق معلم کلاس اولم بودم و نمی‌داستم کجاست، آيا زنده است يا نه که خوشبختانه در فيسبوک دختر و نوه‌شان را يافتم.

وی که معتقد است روحیه جوان و بانشاطی دارد در مورد دوستان خود در این شبکه اجتماعی می‌گوید: دوستانم در فيس‌بوک اکثرا جوان هستند و من خيلی چيزها را از آن‌ها ياد گرفتم.

اشراقی در تشریح تأثیر فیس‌بوک بر زندگی خود گفت: من اهل شعر نبودم ولی از دوستانم چقدر شعر ياد گرفتم. حتی من اهل فيلم نبودم اما توسط بچه‌های عضو فيس‌بوک به تماشای فيلم ترغيب شدم. آن‌ها هم بر اين عقيده هستند که چيزهايی را از من ياد گرفته‌اند.

وی با بیان یک مثال افزود: هميشه به اطرافيانم می‌گويم فيس‌بوک برای من مثل يک اداره می‌ماند، منشی‌اش خودم هستم، تايپيست‌اش خودم هستم و رئيس‌اش خودمم هستم.

مشاور اسبق معاونت اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: در فيس‌بوک تبادل افکار وجود دارد و توانسته قدرت تحمل و صبرم را در برابر افکار مخالف زياد کند.

وی با بیان این که شنيده‌ام فيس‌بوک می‌خواهد رفع فيلتر بشود، گفت: مثلا چاقو را در نظر بگيريد. شما با اين چاقو می‌توانيد ميوه پوست بکنيد يا کارهای مفيد ديگری انجام دهيد و از سوی ديگر می‌توانید با چاقو آدم هم بکشيد. بستگی دارد از اين شی چه استفاده‌ای بخواهيم بکنيم.فيس‌بوک هم دقيقا همين است.

زهرا اشراقی فیس‌بوک را فقط یک پایگاه بزرگ اجتماع توصیف کرد و بدون اشاره به سوء استفاده های موجود در شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: در ابتدا همه فکر می‌کردند فیس‌بوک محل مساله‌داری باشد اما بستگی دارد به اينکه طرف چه استفاده‌ای بخواهد بکند.

همسر محمدرضا خاتمی، برادر رییس جمهور گذشته ایران، با اشاره به پایین آمدن محبوبیت اصلاح‌طلبان در رسانه‌های اجتماعی، گفت: من از روی عکس که می‌گذارم از روی تعداد کامنت و تعداد لايک می‌فهمم که در اين موقعيت، اين طرف محبوب است يا نه. به عنوان مثال عکس حسن آقای خمينی يا آقای خاتمی را می‌گذاشتم. بارها هم به خودشان اعلام می‌کردم تعداد لايکی که برای عکسی که گذاشته‌ام، کم بوده و معلوم می‌شود الان ميزان محبوبيت پايين آمده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول