حضور وبلاگ‌نویسان در «سفرنگاری ناصرخسرو»

به گزارش«وبلاگ نیوز»، و به نقل از مهر، دومین جشنواره ملی «سفرنگاری ناصرخسرو قبادیانی» با معرفی برگزیدگان خود در بخشهای نوشتاری، صوتی، عکس، وبلاگ به کار خود پایان داد.

در این مراسم که روز پنجشنبه 5بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از حمید سلطانیان، نویسنده وبلاگ «در مسیر»، نکیسا نورآیی نویسنده وبلاگ «سفرآوردهای نکیسا» و محمد گایینی، نویسنده وبلاگ «ایران را بگردیم»، تقدیر شد.

بنابر این گزارش، غزل مقصودی، دبیر جشنواره «سفرنگاری ناصرخسرو» چندی پیش در نشست خود با خبرنگاران، در خصوص حضور وبلاگ‌نویسان در این جشنواره گفته بود: علی‌رغم نارضایتی برخی وبلاگ‌نویسان نسبت به بررسی مطالب وبلاگ‌ها بدون اعلام فراخوان در سال گذشته، امسال 68 وبلاگ‌نویس در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

68 وبلاگ، 151 اثر نوشتاری، 369 مجموعه عکس و 11 نماهنگ عکس، 20 فیلم و هفت اثر صوتی از جمله آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ملی «سفرنگاری‎ ناصرخسرو قبادیانی» بود.

در حاشیه این مراسم، از «منوچهر ستوده» ایران شناس و نویسنده کتاب «از آستارا تا استرآباد» تقدیر شد.

همچنین، نمایشگاه عکس آثار منتخب جشنواره نیز، به مدت سه ماه در سکوی دید باز برج میلاد به نمایش در خواهد آمد.

یکی از اهداف ویژه و امیدهای دبیرخانه این جشنواره که به منظور اهمیت به شیوه های نوین ثبت سفر به «سفرنگاری» تغییر نام داده است، این است که با برگزاری جشنواره در سال‎های آتی نه تنها نام اندیشمندان ایرانی در جهان شناخته شود، بلکه استعدادهای هنری و ادبی از میان نسل امروز به جامعه ایرانی و جهانی معرفی شوند.

دومین جشنواره «سفرنگاری ناصرخسرو» به همت وب‎سایت زورق، مرکز پژوهش‎های تعطیلات نو، خانه جهانگرد استان تهران و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول