افشای هویت نژادپرستان؛ اصرار فرانسه، انکار توییتر

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، تک نیوز ورلد نوشت: دادگاهی در فرانسه از مدیران توییتر را خواسته هویت افرادی که مطالب نژادپرستانه از طریق این سایت منتشر می‌کنند را اعلام کند.

البته طرح درخواست فرانسه در این زمینه باعث برخی اعتراض ها و اظهارنظرها در آمریکا شده و عده ای معتقدند فرانسه حق ندارد یک شرکت آمریکایی را برای افشای اطلاعات شخص کاربران تحت فشار بگذارد و توییتر تنها زمانی مجبور به افشای اطلاعات کاربران است که درخواستی معتبر از یک دادگاه آمریکایی دریافت کند.

در مقابل عده دیگری از حقوق‌دانان می‌گویند قوانین عام یک کشور بر قوانین و دستورالعمل‌های یک شرکت خصوصی ترجیح دارد و توییتر با توجه به محدود نکردن دامنه فعالیت خود به یک کشور خاص موظف است به قوانین محلی کشورها هم احترام بگذارد.

دادگاه فرانسوی معتقد است برخی برچسب‌ها و تگ‌های در نظر گرفته شده از سوی کاربران و همین طور مطالبی که آنها در مورد مذاهب مختلف می نویسند نژادپرستانه بوده است.

توییتر می گوید هنوز این درخواست را نپذیرفته و در حال بررسی آن است تا تصمیم نهایی را هر چه سریع‌تر اتخاذ کند.

اگر چه این اطلاعات دقیق نبوده و دارای جزییات کافی نیست، اما پلیس فرانسه امیدوار است با استفاده از آنها بتواند به مظنونان مورد نظرش دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول