«قدرت سایبری»، برترين راه دفاع در فضاي مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از هفته نامه ارتباطات، سردار غلامرضا جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با تأکید بر استفاده از واژه «قدرت سايبري» بجای «ارتش سايبري»، افزود: در قرآن کريم هم تاکيد مي‌کند که شما بايد تا آن‌جا که مي‌توانيد قدرتمند شويد تا ديگران از ترس قدرت‌تان به شما حمله نکنند.

جلالي گفت: در ميان حملات سايبري که صورت مي‌گيرد يک جريان رسانه‌اي و تبليغاتي وجود دارد که مايل است بگويد ايران داراي ارتش سايبري است و مي‌تواند پاسخ اين حملات را بدهد. واقعيت را بخواهيد، معتقدم اين موضوع بيشتر خواسته غربي‌هاست، با اين هدف که براي حملات‌شان توجيهي ايجاد کنند که اگر به ايران حمله مي‌کنيم به اين دليل است که ايران ارتش سايبري دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بند پنجم سياست‌هاي کلي مصوب مقام معظم رهبري که اسفند 89 درخصوص فناوري اطلاعات ابلاغ شد، بر پايش تهديدات و قدرت پاسخ به تهديد و بازدارندگي تاکيد شده است.

سردار جلالي گفت: تلاش‌هايي هم در اين زمينه صورت گرفته، اما باز هم بزرگ‌نمايي پاسخ به تهديدها نمي‌تواند چندان عرق ملي را افزايش دهد، بلکه بيشتر مي‌تواند بهانه‌ و تحريکي براي حملات مجدد غربي‌ها باشد.

وی درخصوص اهميت توليد محصولات امنيتي در دانشگاه‌ها اضافه کرد: طبيعي است که بايد در وهله اول، فعاليت شرکت‌هاي فعال در حوزه نرم‌افزارهاي امنيتي اقتصادي شود، درحال حاضر اين محصولات در سطح دانشگاهي توليد مي‌شوند.

جلالی افزود: البته چند شرکت با اين‌که نرم‌افزار توليد کردند، اما محصولات‌شان به فروش نرفته و در حال ضرر هستند و دولت بايد از آن‌ها حمايت کند.

رئيس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خواستار شد: نياز است که الزامات حکومتي استفاده از ضد بدافزارهاي خارجي را در کشور ممنوع کند تا همه مکلف باشند از ضد بدافزارهاي داخلي استفاده کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول