دستورالعمل امنیت سایبری امریکا تدوین شد

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، دیلی‌دات نوشت: دستوالعمل امنیت سایبر یک برنامه داوطلبانه است که شرکت های فعال در زمینه نگهداری و مراقبت از تاسیسات زیربنایی و حساس آمریکا را موظف به تبعیت از مجموعه‌ای از حداقل استانداردهای امنیتی تنظیم شده توسط دولت می‌کند.

آمریکا در سال های اخیر به طور مکرر مورد حملات سایبری قرار گرفته و این حملات منجر به سرقت گسترده اطلاعات، هک شدن رایانه های دولتی و وارد شدن خسارات مالی و اقتصادی به این کشور گردیده است، اوباما، رئیس جمهور امریکا امیدوار است با صدور این فرمان مانع موفقیت حملات بالقوه مهاجمان سایبری شود.

تحلیل‌گران می گویند علت تصمیم اوباما آن است که کنگره آمریکا بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته در زمینه تأمین امنیت سایبری ایالات متحده به طور جامع و فراگیر دست به قانون‌گذاری بزند؛ این اقدام با حمایت دموکرات‌ها و واکنش جمهوری خواهان مواجه شده که از قانون‌گذاری کنگره دفاع می‌کنند.

بنابراین گزارش کنگره آمریکا نیز قرار است این دستورالعمل را بررسی کرده و دیدگاه ها و نظرات خود در این زمینه را به کمیته اطلاعات سنای این کشور و رییس جمهور ارائه دهد؛ گفتنی است پس از آن مسئولان دولتی برای توضیح در مورد این فرمان اجرایی به سنا فرا خوانده خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول