استمرار فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فضای مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از شبستان، محمد علی طالع زاری، معاون پژوهش و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان،‌ گفت: آنچه که تا بحال در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعد از هشت سال جنگ صورت گرفت رویکرد هایی در فضای واقعی جامعه بود که بنظر می رسد با ورود تکنولوژی های جدید و تغییرات اجتماعی نسل سوم که علاقه خاصی به فضای مجازی و اینترنت دارند، باید در این وادی برای این نسل برنامه ریزی و طراحی داشته باشیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های اسلامی که پایداری و استقامت بر امور و بحران ها جزو والاترین فرهنگ هاست و در گرو همین ارزشهاست که یک نظام مانند جمهوری اسلامی ایران به منزلت و برتری در دنیا می رسد.

طالع زاری با اشاره به برنامه هایی که تا بحال بنیاد شهید گلستان برای حضور در فضای مجازی انجام داد، تصریح کرد: در این زمینه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان کارهای بسیاری انجام داده و یکی از اولویت های مهم خود را در زمینه فضای مجازی قرار داده است.

وی ادامه داد: برنامه هایی چون ارسال وصیت نامه شهدا از طریق سامانه پیامک، طراحی 48 سایت سرداران شهید استان، اولین سایت کشوری مادر شهید در گلستان، رادیو اینترنتی حاوی صدای شهدای گلستان از فعالیت های خوب حوزه پژوهش بنیاد شهید است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید گلستان با اشاره به راه اندازی سامانه های متعددی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: سامانه اطلاع رسانی جامعه با بیش از 18 هزار عضو، سامانه اطلاع رسانی اساتید حوزه و دانشگاه با بیش از یک هزار عضو، سامانه اطلاع رسانی بانوان ایثارگر با 4 هزار عضو، کمیته اطلاع رسانی هنرمندان ایثارگر با 350 عضو، سامانه شادباش جامعه ایثارگری، سامانه اطلاع رسانی محصولات فرهنگی تولید شده در معاونت پژوهش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار می کنند.

طالع زاری به سامانه های راه اندازی دیگری نیز اشاره کرد که از آن دست می توان به سامانه اطلاع رسانی مدیران ایثارگر، سامانه اطلاع رسانی مدیران استانی، نمایشگاه معجزات شهدا در فضای مجازی، زیارت قبور شهدا در فضای مجازی، وب کیوسک شهدا در گلزار شهدا، بلوتوث سرداران شهید استان، تمبر اینترنتی سرداران شهید استان ویژه نامه انگلیسی ترور و هفته نامه های فتح خرمشهر و هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول