کاربران فیس‌بوک، فیس‌بوک‌زده شدند

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، مرکز تحقیقات پیو (Pew) اعلام کرد: طبق تحقیقات اخیر بیش از شصت درصد از کاربران بزرگسال پایگاه اجتماعی فیس بوک دست کم یک بار به مدت چندین هفته عضویت خود را در این پایگاه به تعلیق در می آورند.

فیس‌بوک محبوب ترین پایگاه اینترنتی اجتماعی محسوب می‌شود و تقریبا دو سوم از بزرگسالان آمریکا در این پایگاه عضو هستند؛ اما تعداد کاربران فعال در این پایگاه به طور مداوم نوسان دارد.

طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو، کاربران عموما در پی عواملی چون نداشتن وقت، از دست دادن علاقه و توجه به فعالیت در این پایگاه و غم انگیز بودن مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان، کاربری خود را در این پایگاه غیر فعال می کنند و برخی نیز فعالیت در این پایگاه اینترنتی را نوعی وقت تلف کردن می دانند.

لی رینی، سرپرست برنامه تحقیقات اینترنتی موسسه پیو گفت: این تحقیقات نشان می دهد کاربران فیس بوک سعی دارند تغییراتی در زندگی خود به وجود آورند تا بتوانند دیگر شیوه های تعاملات اجتماعی را نیز در زندگی خود جای دهند.

پژوهشگران همچنین دریافتند نزدیک به بیست درصد از کاربران فعال اینترنت که در فیس بوک عضو نیستند، زمانی در این پایگاه عضو بوده اند، اما از عضویت در این پایگاه اجتماعی دست کشیده و کاربری خود را به کلی غیر فعال کرده اند.

کاربران فعال فیس‌بوک نیز توجه خود را به این پایگاه از دست داده‌اند. بیست و هشت درصد از شرکت کنندگان در این تحقیقات اعلام کردند این پایگاه اجتماعی اهمیت و جذابیت سال گذشته را برای آنها ندارد.

به گزارش این خبرگزاری آلمانی از نیویورک، طبق آمار ماه دسامبر سال 2012 فیس بوک حدود یک میلیارد کاربر فعال در سطح جهان دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول