اختتامیه «دختران آسمانی» برگزار می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، مرجانه صومی، مسئول کمیته علمی کنگره 7هزار شهیده زن گفت: جشنواره دختران آسمانی با هدف توجه عموم مردم به موضوع زن و شهادت و شهدای زن از اول دی‌ماه سال جاری آغاز شده است و تا 30 بهمن ادامه دارد.

 وی ادامه داد: یکی از اهداف مهمی که این جشنواره دنبال می‌کند، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در جامعه است زیرا هنوز بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب نتوانسته‌ایم ابعاد مختلف جنگ و فداکاری‌های زنان شهیده را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند زمینه‌سازی انتقال ارزش‌های شهدای زن آن دوران به جامعه باشد.

 وی با بیان این مطلب که جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله وبلاگ‌نویسی در حال برگزاری است، افزود: دختران آسمان در سه سطح دانشجویی،دانش‌آموزی و عمومی با محوریت زنان شهیده به صورت اینترنتی و از طریق سایت جشنواره در حال برگزاری است.

وی افزود: یکی ازموضوعات مهمی که در جشنواره دختران آسمانی دنبال می‌شود، این است که با فرهنگ‌سازی و الگوپذیری از زنان آن دوران که موقعیت را حساس دیدند و همین امر به تصمیم‌گیری درست آنان منجر شد، در ذهن زنان امروز این سوال را مطرح کنیم که وظیفه زنان امروز در مقابل توطئه‌های دشمنان چیست؟

 صومی در پایان سخنانش گفت: در اختتامیه این جشنواره، 34 نفر از برگزیدگان مقالات علمی برتر تقدیر می‌شوند. مقالات برگزیده نیز در قالب کتابی چاپ می‌شود و باقی آثار هنری و ادبی منتخب در نشریات و مجلات منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول