25هزار امضا برای برکناری مسئول پرونده «آرون سوارتز»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، راشاتودی در گزارشی نوشت: یک ماه پس از مرگ مشکوک آرون سوراتز، نابغه آی‌تی و وبلاگ نویس آمریکایی، دادخواستی با مضمون برکناری معاون دادستان ایالات متحده با ۲۵ هزار امضا به کاخ سفید رسید.

بنابراین گزارش، این دادخواست روز ۱۲ ژانویه به وبسایت «ما، مردمان» وابسته به کاخ سفید ارسال شده است.

در این دادخواست آمده است: «استفان هیمن»، معاون دادستان ایالات متحده که مسئول پرونده سوارتز پیش از مرگ وی بود، اتهاماتی بیش از آنچه واقعیت داشته به سوارتز ۲۶ ساله وارد کرده بود.

امضا کنندگان این دادخواست معتقدند وارد کردن اتهامات سنگین به سوارتز را نپذیرفته و اقدام سوارتز نوعی اعتراض به نظام حاکم و نافرمانی مدنی بوده است.

آنها همچنین، برابر دانستن جرائم سوارتز با قتل و تجاوز را سوء استفاده سبوعانه از نظام قضایی برخورد با مجرم برشمرده و نتیجه ادامه این روند را از بین بردن زندگی آرام مردم جامعه می دانند.

سوارتز به اتهام ۱۳ بار سرقت مقالات علمی از بانک اطلاعات «جی استور» تحت تعقیب بوده است.

وی همچنین متهم به اتهام نقض قوانین و مقررات سایت برای به اشتراک گذاری فایل‌های دانلود شده از طریق شبکه، تقلب رایانه‌ای و دسترسی به اطلاعات یک رایانه محافظت شده بوده است. به نظر می‌رسد اگر اتهامات وارد شده به سوارتز اثبات می شد وی باید ده‌ها سال را در زندان سپری کرده و جریمه‌ای بالغ بر ۱ میلیون دلار می‌پرداخت.

این در حالی است که اتهامات وارده نه تنها از سوی پایگاه «جی استور» نبوده بلکه دولت فدرال این اتهامات را به سوارتز وارد کرده است. از سوی دیگر هواداران سوارتز معتقدند همه این اتهامات بی اساس و کذب بوده است.

جسد آرون سوارتز، نابغه 26ساله رایانه از جمله مخالفان نظام حاکم در آمریکا که بارها علیه سیاست‌های دولت اوباما اعتراض کرده بود، 11 ژانویه در خانه‌اش پیدا شد.

انتهای پیام /.

  • دیانا

    من یکی قبول ندارم آرون سوارتز خودکشی کرده باشه…
    به نظرم مرگ آرون مثل مرگ آلبرت اینشتین و نیلز بور که برای حقیقت می جنگیدند مشکوکه…
    مگه که فرقی می کنه که اینشتین به جرم گفتن حقایق و نیلز بور به جرم کمک کردن در گفتن حقایق و آرون به جرم جنگیدن برای حقیقت ترور شن؟
    هر سه نفر اینا قربانی سکوت آدم هایی اند که سازش می کنند و با دروغ ها نمی جنگند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول