تظاهرات کمونیست‌های برزیلی علیه وبلاگ‌نویس کوبایی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، یوانی سانچز (Yoani Sanchez) وبلاگ‌نویس ناراضی کوبایی که سرانجام بعد از بیست بار درخواست از مقامات کشورش برای خروج از کشور موفق به ترک کوبا شده است در سفر خود به برزیل با جمعی از دانشجویان کمونیست روبرو شد که با خشم وی را جاسوس سیا خواندند.

این زن ناراضی کوبایی که با نوشتن وبلاگی انتقادی در کوبا به شهرت رسیده در آغاز سفر دوره‌ای سه ماهه خود به چندین کشور اروپایی و آمریکایی وارد فرودگاه رسیف در ساحل شمال شرقی برزیل شد اما به محض ورود با دشنام دانشجویان کمونیست مواجه شد.

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان احزاب مخالف دولت برزیل را متهم کرده‌اند که با دسیسه سعی در بدنام کردن سانچز دارد؛ منابع نزدیک به «دیلما روسف»، رئیس جمهور برزیل نیز اعتراف کرده‌اند که با دیپلمات های کوبایی دیدار کرده‌اند اما آن را دیداری کاری و معمول خوانده‌اند.

هفته‌نامه وژای برزیل فاش کرده است دیپلمات های کوبایی در دیداری با فعالان حزب کار برسر قدرت در برزیل که یک عضو دولت نیز در آن حضور داشته‌است درباره کمیته‌های استقبال از این ناراضی کوبایی برای خراب کردن سفر وی تصمیم گیری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رسیف، یوانی سانچز در واکنش به این دشنام‌ها به تظاهرکنندگان گفت امیدوار است مردم کشورش نیز حق تظاهرات کردن داشته باشند و طعم دموکراسی را بچشند.

وی که قرار است در سفری دوره ای اندیشه های خود را به گوش دیگران برساند و منتقد نظام سیاسی کوبا است دو هفته پیش توانست اجازه خروج از کشور را از مقامات کوبایی بگیرد.

وی در سفر دوره‌ای هشتاد روزه‌اش بعد از برزیل از آرژانتین، پرو، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، جمهوری چک و آمریکا دیدن خواهد کرد.

سفر یوانی سانچز به برزیل با توجه به مناسبات به نسبت حسنه رئیس جمهور برزیل با رژیم کوبا ابعاد ویژه‌ای پیدا کرده‌است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول