جولان هکرها در توییتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» در هفته گذشته چندین حساب کاربری معروف در شبکه اجتماعی توییتر هک شد؛ نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگرکینگ، شرکت خودروسازی جیپ، جرمی کلارکسون مجری تلویزیون و حتی حساب کاربری هکرهای ناشناس موسوم به «انا.نی.موس» در میان کاربران هک شده دیده می‌شود.

دوشنبه هفته گذشته و در پی انتشار خبر رسوایی توزیع گوشت اسب در محصولات گوشتی برخی رستوران‌های زنجیره‌ای برگر کینگ، هکرها حساب توییتر این شرکت را هک کردند؛ هکرها با انتشار پیامی مدعی شدند که مک‌دونالدز، رقیب برگر کینگ این شرکت را خریداری کرده است.

هکرها با تعویض آواتار برگر کینگ با لوگوی مک‌دونالدز نوشتند: مک‌دونالدز رستوران‌های ما را خریده است. به دنبال نزدیک‌ترین رستوران مک‌دونالدز در نزدیکی منزل خود باشید.

البته، مک‌دونالدز با رد هر گونه ارتباط با این ماجرا، در توییتر خود نوشت: ما با همکاران خود در برگر کینگ همدردی می‌کنیم. ما هیچ ارتباطی با این رویداد نداریم.

همچنین هکرها روز بعد در اقدامی مشابه اقدام به هک‌کردن حساب کاربری شرکت خودروسازی جیپ کردند؛ هکرها  اعلام کرده بودند که شرکت جیپ تولید محصولات خود را متوقف کرده و این کمپانی به شرکت کادیلاک فروخته شده‌است.

به گزارش آسوشیتد پرس، یک سخنگوی گروه خودروسازی کرایسلر که مالک جیپ است در این خصوص گفت که درباره ارتباط این حمله با هک کردن حساب کاربری شرکت برگر کینگ اطلاعاتی ندارد.

اما هکرها در اقدامی جالب، حساب کاربری گروه هکرهای ناشناس یا «انا.نی.موس» را هک کردند؛ «انا.نی.موس» در آخرین حمله خود سایت وزارت خارجه امریکا را هک کرده و اطلاعات شخصی کارکنان آن‌را در انتقام گیری از مرگ «آرون سوارتز» منتشر کرده بودند.

احتمال می‌رود این اقدام توسط هکرهای رقیب این گروه انجام شده باشد،‌ اما گراهام کلولی از کارشناسان امنیتی در sophos می گوید هک شدن اکانت گروه «انا.نی.موس» بدلیل ضعف کاربر در انتخاب پسورد قوی بوده و ممکن است نام کاربری و پسورد یکی بوده باشد.

پسوردهای قوی با حداقل10 کاراکتر انتخاب کنید

بنابر این گزارش، باب لرد مدیر امنیت اطلاعات توییتر، در وبلاگ خود نوشت بدنبال هک شدن توئیتر، بهتر است کاربران پسوردهایی با 10 کارکتر و بیشتر انتخاب کرده و از کارکترهایی با حروف بزرگ و کوچک و نیز سمبلیک استفاده کنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول