لایحه شناسایی امریکایی‌های معترض از دستور کار خارج شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، کامپیوتر ورلدز گزارش داد: این سناتور اهل ایالت ایلینویز، لایحه ای را برای تصویب در قالب قانون پیشنهاد کرده بود که به موجب آن افرادی که به طور ناشناس به طرح اعتراضات اجتماعی در فضای مجازی می پردازند باید شناسایی می شدند.

بر همین اساس شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی موظف به افشای هویت افراد یاد شده بودند تا بتوان معترضان را تحت پیگرد قانونی قرار داد. انتقادات و حملات شدید به لایحه یاد شده باعث شده تا سناتور دموکرات، ایرا سیلوراستین از پیگری لایحه یاد شده دست بردارد.

این لایحه موسوم به Internet Post Removal Act سیزدهم فوریه تقدیم سنای محلی ایالت ایلینویز شده بود و مدیران وب سایت‌ها را موظف می کرد تا اظهارنظرها و پست های ناشناس را در صورت درخواست مقامات دولتی پاک کنند، مگر آنکه ارسال کننده پیام ها و پست ها هویت خود را به طور کامل افشا کند.

در صورت قانونی شدن لایحه یاد شده اعمال آن در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، مجامع آنلاین و دیگر سایت ها اجباری می شد. همچنین شرکت های اینترنتی موظف به ارائه آدرس آی پی، اسم و آدرس کاربران معترض بودند. این مساله موجب شد تا ده‌ها سازمان و هزاران نفر از شهروندان ایالت ایلینویز به مساله اعتراض کنند و طرح چنین پیشنهادی را مغایر با آزادی بیان در آمریکا بدانند.

علیرغم عقب نشینی سناتور آمریکایی این احتمال وجود دارد که وی پیشنهاد خود را با اصلاحاتی و با برخی تغییرات مجددا پیگیری کند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول