53 تندیس به وبلاگ‌نویسان قرآنی اهدا شد

به گزارش خبرنگار«وبلاگ نیوز» اختتامیه دومین جشنواره سراسری«وبلاگ‌نویسی قرآنی» از مجموعه منظومات«آیات» با حضور مسئولان، پیشکسوتان قرآنی شهر تبریز، برگزیدگان جشنواره، داوران و نیز علاقمندان به وبلاگ‌نویسی، در سالن فرهنگی هنری 29دی تبریز، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی داننده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، به سخنرانی پرداخت؛ وی هدف از برگزاری جشنواره را راهی برای بهره مندی از توانایی‌های نسل جوان در تولید محتوای ارزشی فضای سایبر دانست و افزود: فضای مجازی با توجه به گستردگی و تاثیر عمیق آن در افکار عمومی علی‌الخصوص مخاطبان جوان نیازمند توجه بیشتر و تولید محتوای ارزشی در آن است.

وی سنگینی این رسالت را بر دوش مسئولین توصیف کرد و گفت: باید از توانمندی‌های نسل جوان و ارزشی که در تولید محتوای ارزشی در فضای سایبر نقش موثری دارند، بیش‌از پیش بهره‌مند شویم.

داننده همچنین ‌برگزاری منظومه جشنواره قرآنی آیات در سالهای اخیر را گامی موثر در این امر برشمرد و تاکید کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم ساخته که صاحبان اندیشه از تمام استعدادها و ظرفیت ها برای رساندن معارف قرآن در قالب هنر به نسل جوان و نوجوان جامعه استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر مزیت‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی با قابلیت فراگیری بی‌نظیر، ‌سرعت انتقال، تکثیر سریع و آسان و علاقه‌ی نسل امروز به استفاده از فناوریهای نو و گسترش نرم‌افزارهای قرآنی یکی از مناسب‌ترین شیوه ها برای تعمیق اندیشه های قرآنی است.

دبیر جشنواره در خصوص روند جشنواره نیز گفت: پس از اعلام فراخوان دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی دو هزار و 687 وبلاگ در این جشنواره ثبت‌نام کردند که پس از بررسی هیات داوران 721 وبلاگ به بخش مسابقه راه یافتند و 53 وبلاگ به عنوان وبلاگهای برتر معرفی شدند.

وبلاگ ابزار ارزشمند ترویج فرهنگ قرآنی است

در ادامه محمدرضا میرتاج الدینی، معاون رئیس جمهور در نظارت بر اجرای قانون اساسی، با اشاره به برهه کنونی که جهان حول محور اطلاعات است و مبنای تصمیم‌‌گیری‌ها و سنجش قدرت جوامع تفکر است، گفت: بهره گیری از فناوری روز در جهت ترویج فرهنگ قرآنی حرکتی ارزشمند و شایان توجه است و در این زمان استفاده از فضای سایبر برای توسعه اندیشه های قرآنی و تولید محتوا در این فضای گسترده از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

معاون رئیس جمهور در نظارت بر اجرای قانون اساسی وبلاگ‌ها را ابزار مناسبی برای ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی دانسته و افزود: بلاگرها با افزودن یک یا چند زبان دیگر و تنظیم مطالب و محتوای وبلا گ‌های خود براساس آن می‌توانند زمینه بهره‌گیری مخاطبان بیشتری را از مطالب درج شده فرام نمایند.

وی جدی گرفتن فعالیت در فضای مجازی را جزء الزامات کار دانست و تاکید کرد: انسان زمانی که برای فعالیت در فضای مجازی می‌گذارد هدر نمی‌‍‌‌رود، چراکه هر فعالیتی که در حوزه قرآن انجام می گیرد ارزشمند است و زمانی را که انسان صرف قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی می کند جزو عمر مفید انسان محسوب می‌شود.

آینده از آن کسانی است که بیشترین تولیدمحتوا را در فضای مجازی داشته باشند

حجت‌الاسلام حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین سخنران این مراسم، استفاده از فضای مجازی را لازم دانست و افزود: ایران مورد تحریم جهان است اما استفاده از فضای اینترنت می‌تواند فضا را برای فعالیت ما گسترده کند، زیرا ما معتقدیم که اینترنت دشمن ما نیست، بلکه دشمن ما در اینترنت است و آینده از آن کسانی است که بیشترین تولیدمحتوا را در این فضا داشته باشند..

محمدی در خصوص ادامه روند این جشنواره گفت: دبيرخانه اين جشنواره در محل اداره ‌كل فرهنگ و ارشاد استان آذربايجان شرقی تشكيل شده است، بلاگران می‌توانند با اين اداره‌ كل در تعامل باشند و ارتباطشان را برقرار كنند.

وی همچنین نوید تشکیل مجمع قرآنی را داده و گفت: ان‌شاء‌الله مجمع وبلاگ‌نويسان قرآنی را به زودی از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت مطرح خواهيم كرد و مركزيت آن را به دبيرخانه جشنواره در تبريز خواهيم داد كه كار از دبيرخانه ساماندهی و حمايت شود.

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سابقه فعالیت دوساله جشنواره گفت: سومين دوره جشنواره از همين امروز اختتامیه، به صورت بين‌المللی كليد خورد و در دستور کار ما زبان‌های عربی، انگلیسی و آذری است كه در روزهای آتی برنامه‌ها و موضوعات آن اعلام خواهد شد و بلاگرها بايد خود را آماده شركت در سومين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسان قرآنی كنند.

داشتن یک نقشه منسجم از الزامات وبلاگ‌نویسی است

در بیانیه هیات داوران دومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی، نکات مهمی برای ارتقاء سطح وبلاگ‌نویسی به تفکیک رشته و شاخه‌های موجود در جشنواره بیان شده بود، اما تاکید بر تقویت جنبه‌های فنی و هنری و استفاده از تصاویر و فایلهای مرتبط با مطالب و بهره گیری از ادبیات جذاب و رویکردی وحدت آفرین میان مسلمانان، استمرار فعالیت وبلاگ در طول سال یا یک بازه زمانی طولانی و به شکل منظم، داشتن یک نقشه ذهنی منسجم در وبلاگ‌نویسی قرآنی و در نظر گرفتن اهداف غایی و رفتاری مطالب ارائه شده در وبلاگ، نکات عمومی در میان تمام قالب‌های وبلاگ‌نویسی است که در بیانیه ذکر شده بود.

نفرات برتر جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی معرفی شدند
به گزارش خبرنگار «وبلاگ‌نیوز»، در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان هر بخش تقدیر به عمل آمد.

در بخش وبلاگ مراكز و مؤسسات قرآني؛ «وبلاگ علمي و قرآني مصباح» به مدیریت تقي اصدقي از تبريز، وبلاگ کانون قرآن وعترت دانشکده الهیات تهران به مدیریت سيده‌فاطمه مظلومي از تهران و وبلاگ موسسه فرهنگي قرآن و عترت ثقلين به مدیریت سميه باران از بيرجند به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش ويدئوكست (ودكست)؛ وبلاگ «فیلم و ویدئوی قرآنی» به مدیریت رضا علي اكبري از قزوين، وبلاگ سخن وحي به مدیریت محمد امين شامحمدي از قم، وبلاگ بارون به مدیریت وحيد باقري از تبريز، وبلاگ تخصصی حاج‌حامد شاکرنژاد به مدیریت مهدي نجفي از مشهد به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش پادكست؛ وبلاگ «درياي ايمان» به مدیریت رزا شاه طالبي از اصفهان، وبلاگ صداي نور به مدیریت احمد فياض از اصفهان، وبلاگ نغمه‌هاي ملكوتي به مدیریت سيد مرتضي رضوي از تبریز، وبلاگ نورمقدس به مدیریت سیدمجید صفی شاهی از اصفهانو وبلاگ صداي قرآن به مدیریت اميد طاهرنژاد از آشتیان به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.
در بخش فتوبلاگ؛ وبلاگ «ذكر و مستي» به مدیریت نيلوفر عطايي از تهران، وبلاگ آيات آسماني قرآن به مدیریت معصومه اسدي آقاباقر از ورامين، وبلاگ آهسته عاشق مي‌شوم به مدیریت شيرين سلطاني از کرج به عنوان وبلاگ‌های برتر معرفی شدند.

در بخش گزارش و خبر، وبلاگ «قرآن منیر» به مدیریت حمید رضا علیپور از رشت، وبلاگ زلال وحی به مدیریت سیدجعفر فاطمی نوش آبادی از كاشان، وبلاگ خبرنگارقرآنی ایکنا به مدیریت امیرمحسن سلطان احمدی از قم و وبلاگ کتاب زندگی به مدیریت پویا فرهادی از خرم آباد به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش شناخته شدند.

در بخش خاطره نویسی؛ وبلاگ «برای خاطرآیه‌ها» به مدیریت مریم روستا از تهران، وبلاگ مشهود به مدیریت یاسین شیخلو از اروميه، وبلاگ چندلحظه به مدیریت زهراباقری از تهران، وبلاگ مهتد به مدیریت احمدرضا بذرافشان از تهران و وبلاگ خاطرات کلاس نور به مدیریت مطهره هویدا از اصفهان به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش انسان از منظر قرآن کریم؛ وبلاگ «انسان تا انسانیت» به مدیریت شكيبا خادملو از مازندران، وبلاگ صلصال به مدیریت سيد مرتضي رضوي از تبريز، وبلاگ نورقرآنی به مدیریت زینب بخت بیدار از تبریز و وبلاگ نکته های ناب قرآنی به مدیریت مصطفي شاكري از تهران به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش شناخته شدند.

در بخش مقاله و پژوهش؛ وبلاگ«کلام وحی» به مدیریت زهرا الهي از چناران مشهد، وبلاگ طلبه پاسخگو به مدیریت هادی فلاح از قم، وبلاگ حافظان نور به مدیریت امین ادریسی فیجانی از قم، وبلاگ رهپویان قرآن به مدیریت هدایت‌الله قدمی از قم و وبلاگ بینات به مدیریت محمدعارف خطیبی از قم به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش احادیث، وبلاگ «معراج» به مدیریت سجاد شاهسون از قم،‌ وبلاگ منبرک به مدیریت سيدمحمدحسين راجي از مشهد، وبلاگ صدای معصومین به مدیریت سیدامید داعی نیاکی از آمل، وبلاگ حوردیس به مدیریت سمیه پناه‌پور از تبريز، وبلاگ پایگاه تخصصی حجاب و عفاف به مدیریت سامان سوهانيان از قائم شهر و وبلاگ آموزش نماز به مدیریت مهدی روحی از ساری به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش داستان و شعر؛ وبلاگ «نی» به مدیریت فائزه سادات رضوي از تبریز، وبلاگ اشعار قرآني به مدیریت صديقه قاسمي از بوشهر،‌وبلاگ قران كده به مدیریت عدنان مرادي از پاوه كرمانشاه، وبلاگ قرآن منير به مدیریت محمد زارعي از بندر عباس، وبلاگ پايگاه قرآني كلام الهي به مدیریت سامان سوهانيان از قائم شهر و وبلاگ من و قرآن به مدیریت محسن عبداله پور از قزوین به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش شناخته شدند.

در بخش آموزش؛ وبلاگ «در شهر فرشته ها» به مدیریت نرگس سراجيان تهراني از تهران، وبلاگ همه می‌توانند حافظ قرآن شوند به مدیریت زهرا ابوترابي از تهران و وبلاگ فرهنگ تلاوت به مدیریت سيدمحمدحسين حسيني از اصفهان به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش شناخته شدند.

در بخش تاویل، تفسیر و تدبر؛ وبلاگ «ترنم» به مدیریت فاطمه پاشایی از تبريز،‌وبلاگ وخداوند…(محبوبان يار) به مدیریت معصومه شهابی از بيرجند، وبلاگ قرآن امین به مدیریت امید طاهر نژاد از آشتيان و وبلاگ تفسير روشنايي به مدیریت سیدحسین فاطمی از مشهد به عنوان وبلاگ‌های برتر این بخش معرفی شدند.

بنابراین گزارش، برگزاری هم‌اندیشی میان وبلاگ‌نویسان برگزیده در خصوص راهکارهای بهترشدن روند وبلاگ‌نویسی، برپایی نمایشگاه جانبی با محوریت قرآن و ارائه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.

این جشنواره از سری جشنواره‌های قرانی «آیات» بود که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت، کانون فرهنگ و ادب آذربایجان، دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات و در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی، ‌آموزش، ‌تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسات قرآنی، سه بخش فتوبلاگ، ‌پادکست، ویدئوکست با موضوع‌های مختلف قرآنی برگزار شده و نفرات برتر آن در تبریز معرفی شدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول