دستگيري عامل انتشار ويدئوهاي مبتذل در اينترنت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روزنامه خراسان، سرهنگ سيد غلامرضا حسيني رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پليس سايبري استان در هنگام پالايش فضاي اينترنت با وبلاگي مواجه شدند که صاحب آن اقدام به بارگذاري فيلم، تصاوير و داستان هاي مستهجن کرده بود.

حسینی افزود: با توجه به اين که اين اقدام از مصاديق جرم محسوب مي شود و صاحب وبلاگ به صورت گسترده اقدام به انتشار محتواهاي غيراخلاقي کرده بود، مأموران پليس سايبري استان براي شناسايي نویسنده وبلاگ اقدام کردند.

وي افزود: در ادامه تحقيقات مأموران متوجه شدند که وبلاگ‌نویس مذکور با استفاده از فيلتر شکن هاي متعدد هويت خود را مخفي نگه مي دارد اما با اقدام هاي سايبري و ردزني هاي مختلف، سرانجام هويت صاحب وبلاگ که ساکن يکي از شهرستان‌هاي استان بود، مشخص شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی عنوان کرد: با هماهنگي انجام شده مأموران پليس فتا به شهرستان محل سکونت صاحب وبلاگ مراجعه کردند و پس از 2 روز تحقيقات ميداني و سايبري دريافتند که صاحب وبلاگ به تنهايي اقدام به بارگذاري محتويات اين وبلاگ کرده است.

وي اضافه کرد: مأموران پس از مراجعه به محل سکونت صاحب وبلاگ، جوان 18 ساله اي را دستگير و تمام وسايل وي را براي بازرسي به پليس فتاي استان منتقل کردند.

وي اظهار کرد: پس از دستگيري، متهم عنوان کرد که هرگز فکر نمي کرد در شهرستان محل سکونتش دستگير شود.

وي گفت: متهم 18 ساله در بخشي از اعترافات خود عنوان کرد که تحت تأثير سايت‌هاي غير اخلاقي خارجي در فضای مجازی قرار گرفته  و اقدام به راه‌اندازی اين وبلاگ کرده‌است.

به گفته سرهنگ حسینی، با اتمام بازجويي ها متهم پرونده با صورت جلسه تنظيمي براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شد و وبلاگ مورد نظر نيز حذف شد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول