شبکه‌های اجتماعی اعتیاد آورند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: تحقیقات جدید نشان داده‌است شبکه‌های اجتماعی اعتیاد آور هستند و سالانه صدها بیمار معتاد به این شبکه‌ها برای درمان به کلینیک‌های تخصصی مراجعه می‌کنند.

بنابراین گزارش، معمولاً افرادی که بیش از 5 ساعت برای شبکه‌های اجتماعی وقت خود را صرف می‌کنند به نوعی این عمل آنها منجر به معتاد شدن آنها به این شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

گزارش‌ها نشان داده است که سالانه صدها بیمار با چنین شرایطی برای رهایی از این شرایط به کلینیک‌های تخصصی لندن مراجعه می‌کنند.

کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان بالای 35 سال نیز به گیم نت یا اینترنت بیش از اندازه رجوع می‌کنند که در نهایت به معتاد شدن آنها منجر خواهد شد.

به گفته پزشکان، اکثر دختران به دلیل رقابت زیاد با هم سن و سال‌های خود به چنین اعتیادی مبتلا هستند.

پزشکان انگلیسی گفتند: این بیماران از کارهای اولیه و ضروری در زندگی خود غفلت می‌کنند و وعده‌های غذایی آنها دیر می‌شود و حتی فراموش می‌کنند که غذا بخوردند و بنوشند اکثراً دیر می‌خوابند و سر وقت به مدارس و محل کار خود حضور نمی‌یابند.

جمینای آدامز، نویسنده و تصویرگر کتاب در این باره گفت: من خود از معتادان اینترنتی بودم که در حال حاضر با تمرین‌های یوگا در حال درمان هستم.

وی افزود: اکنون هفته‌ای یک روز را کاملاً بدون اینترنت سر می‌کنم.

آدامز گفت: من نویسنده‌ام و در خانه کار می‌کنم و به تحقیق در اینترنت نیاز دارم اما به جایی رسیده‌ بودم که فقط 20 دقیقه می‌نوشتم و پس از آن به شبکه های اجتماعی رجوع می کردم. معمولاً همین طور است می‌خواهید چند دقیقه‌ای را در این شبکه‌ها صرف کنید اما ناگهان متوجه می‌شوید که ساعتها را در تلف کرده‌اید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول