«شبکه ملی اطلاعات» در دستور کار وزیر جدید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، رییس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد: شبکه ملی اطلاعات باید هرچه زودتر با نگاه جهانی و بطور مستقل در جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شود.

وی تأکید کرد: شبکه ملی اطلاعات بانگاه جهانی و مستقل باید راه اندازی شود.

محمود احمدی‌نژاد گفت: مسئله ارتباطات و موضوع فضای مجازی امروز مهمترین مسئله در فضای دانش و ارتباطات است.

وی افزود: با حضور انسان در فضای مجازی جهانی به مراتب بزرگتر از جهان فعلی به روی بشر گشوده شد؛‌ جهانی که هنوز ابعاد آن به طور کامل شناخته نشده است.

رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های فضای مجازی و دنیای ارتباطات این فرصت و امکان را فراهم می‌کند که استعدادهای گوناگون انسان شکوفا شود و در تبادل اطلاعات همه محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌مطلب که در استفاده از فضای مجازی در ابتدای راه هستیم،‌ تصریح کرد: البته دیگران قبل از ما پا به این فضا گذاشته‌اند و فرصت‌های فراوانی برای خود ایجاد کرده‌اند اما برای ما فرصت همچنان باقی است.

رئیس جمهور یادآور شد: فضای مجازی شرایطی به وجود می‌آورد که انسان بتواند از توانایی‌های عظیم خود برای پیشبرد امور و ساختن جهانی بهتر و سعادتمند استفاده کند.

احمدی‌نژاد افزود: در کشور ما خوشبختانه هم در حوزه ارتباطات و هم در حوزه فضای مجازی کارهای بسیار خوبی انجام شد.

رئیس شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه کارهای فراوانی هم در حوزه فضای مجازی و هم در حوزه ارتباطات پیش روست، ادامه داد: خوشبختانه اخیرا مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده تا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و هدایت و اجرای تمام برنامه‌ها در سراسر کشور متمرکز شود و هدف‌مند حرکت کنیم.

رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس افزود: محمدحسن نامی، به لحاظ تجربی هم مسئولیت‌های گوناگون البته عمدتا مرتبط با ارتباطات و فضای مجازی داشته و قریب به اتفاق آنها نیز با موفقیت برای انجام خدمات و پیشبرد امور کشور همراه بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور نامی در وزارت ارتباطات، پیشرفت‌های ما در حوزه ارتباطات و فضای مجازی و فناوری اطلاعات با سرعت مضاعف رو به جلو حرکت کرده و شاهد دستاوردهای بزرگتر و افتخارآمیزتری در این فضا باشیم.

محمدحسن نامی، وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد به مجلس، نیز به بیان برنامه‌ها و اهداف خود برای 6ماه حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه از مهمترین برنامه‌های کاری من خواهد بود، با توجه به احکام تعریف شده در برنامه پنجم تلاش خواهد شد ایجاد پایگاه داده استانی و ملی، بومی و کاربردی کردن آنها در قالب شبکه ملی اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به اظهارات مخالفان با وزارتش که او را فردی غیر متخصص در حوزه ارتباطات می دانستند، گفت: شاید هیچ زمانی مانند امروز من در شغلی که مرتبط با حوزه فعالیت‌هایم بوده باشد نبوده‌ام. دوره‌هایی مانند جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و همچنین انواع بیسیم ها و … از جمله حیطه های کاری من بوده است که نشان دهنده تسلط من بر حوزه ارتباطات است.

بنابر این گزارش، پس از پایان رأی‌گیری، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح تعامل با دولت و استفاده شایسته از زمان پیش رو برای انجام وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نامی با 177 رای موافق از مجموع 243 رای ماخوذه به عنوان وزیر ارتباطات برگزیده شد.

 انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول