فیس‌بوک اطلاعات شخصیتی شما را «لو» می‌دهد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ماهر روز دوشنبه محققان دانشگاه كمبریج در انگلستان اعلام كردند كه یك مطالعه جدید نشان می‌دهد كه لایك‌های كاربران در فیس‌بوك به تنهایی، می‌تواند به‌طور دقیق نژاد، سن، آی‌كیو، جنسیت، شخصیت و دیدگاه‌های سیاسی آنها را مشخص كند.

این مطالعه همچنین خاطر نشان می‌كند كه لایك‌های فیس‌بوك می‌تواند برای استخراج اطلاعات حساس درباره تقریبا هركسی كه معمولا از فیس‌بوك (كه بزرگ‌ترین شبكه اجتماعی با بیش از یك میلیارد كاربر جهانی است) استفاده می‌كند، مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته یكی از محققان درگیر در این مطالعه، می‌توان موقعیت‌هایی را تصور كرد كه این اطلاعات و تكنولوژی، تهدیداتی را برای آزادی و حتی زندگی افراد ایجاد نماید.

این محققان با استفاده از یك الگوریتم، داده‌هایی را از بیش از 58 هزار كاربر آمریكایی فیس‌بوك مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها توانستند با استفاده از این داده‌ها، در 88% موارد جنسیت، در 95% موارد نژاد و در 85% موارد دیدگاه سیاسی كاربران را به دقت تخمین بزنند. این محققان همچنین توانستند وضعیت تأهل فرد را با استفاده از لایك‌های وی در 65% موارد درست تشخیص دهند.

به گفته محققان، تمامی اینها می‌تواند تهدیدی برای حریم خصوصی افراد باشد. كاربران باید آگاه بوده و بر روی اطلاعات خود كنترل داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول