چرا ما باید به‌خاطر مزخرفات یک نفر، داستان‌مان را تغییر بدهیم؟

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سیروس مقدم، کارگردان سریال نوروزی «پایتخت2» در گفت‌وگو با فارس، درباره انتقادهای وارد شده از سوی برخی از فعالان رسانه‌ای و سایبری به سریال «پایتخت1» پیرامون ایجاد انگیزه برای راه‌اندازی کمپین توهین به امام هادی(ع) و در پی آن، توهین یک خواننده به شخصیت بزرگوار امام علی‌النقی(ع) گفت: اگر قرار است یک نفر در یک نقطه‌ای از دنیا یک اراجیفی بگوید و ما تحت تاثیر آن مزخرف خودمان را تغییر بدهیم، نشان می‌دهد که آن مزخرف بر ما تاثیر گذاشته که کارمان را تغییر داده ایم.

مقدم در این گفت‌وگو می‌گوید: نقی ِ قصه ما مرد خانواده است و همسر و فرزندان و پدرش را دوست دارد و حلال و حرام سرش می‌شود و اهل عبادت است و آدم شریفی است. همه ویژگی‌های مثبت در نقی ما وجود دارد. پس چرا ما باید به‌خاطر یک سری مزخرفات و بلاهتی که فردی در گوشه‌ای از دنیا گفته او را عوض کنیم. او مزخرف گفته و به ائمه ما توهین کرده است.

گفتنی است برخی از کارشناسان رسانه‌ای بر این باورند که سریال «پایتخت1» و شخصیت «بابا پنجعلی» که توسط علیرضا خمسه اجرا می‌شد، جرقه آغاز کمپین توهین به امام علی‌النقی(ع) را زد.

سایت خبری «مشرق نیوز» از جمله رسانه‌هایی بود که به این موضوع اعتقاد داشت. این سایت در تحلیلی می‌نویسد: درباره شروع این حرکت، کم نیستند کسانی که پخش سریال پایتخت را بر تشکیل کمپین بی‌تاثیر نمی‌دانند. اگرچه بسیاری ساده لوحانه عنوان می‌کنند که این کار عمدی نبوده و یا اینکه اساساً تلفظ نام نقی به آن شکل هیچ اهانتی در خود ندارد، اما چه‌طور نادیده بگیریم که کمپین اهانت به امام هادی(ع) حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد؟ مطلبی که هرکس که به بررسی این کمپین پرداخته آن را نادیده نگرفته است. این امر واضح و روشنی است که پخش سریال «پایتخت» بر ایجاد کمپین اهانت به امام هادی(ع) اثر گذار بوده است.

با این همه مقدم در گفت‌وگوی خود با فارس، به این موضوع پرداخته است و گفته است که قصد دارد ساخت سریال «پایتخت3» را در تاجیکستان دنبال کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول