شش ماه حبس به اتهام یک «لایک» در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از العالم، «انس اسماعيل» يك فعال در شبكه هاي اجتماعي اعلام کرد كه دادگاه صلح شهر سلفيت در كرانه باختري روز پنجشنبه گذشته، وي را به اتهام «بدگويي به مشهور ابودقه وزير ارتباطات سابق» به شش ماه حبس محكوم كرده است.

اسماعيل (29 ساله) افزود: اتهام من، لايک كردن مطلبي است كه شخص ديگري در فيس بوك نوشته و طي آن خواستار بركناري «مشهور ابودقه» شده بود. مطلب ديگری مبنی بر بازخواست از اين وزير را هم لايك کرده بودم.

وي که با خبرگزاري يونايتدپرس گفتگو می کرد، اظهار داشت که به مدت 17 روز به اتهام «بدگويي» در بازداشت سازمان امنيت پيشگيرانه بوده است و در روز پنجشنبه گذشتهًف دادگاه سلفيت حكم غيابي وي مبني بر حبس شش ماهه را صادر كرده و این احتمال وجود دارد که این حکم در روز يكشنبه مورد تجدید نظر قرار گيرد.

اسماعيل كه در زمينه برنامه نويسي كامپيوتر و نيز در شبكه هاي اجتماعي فعاليت مي كند، گفت: طي شش ماه گذشته ده بار به اتهام فعاليت در صفحات شبكه هاي اجتماعي احضار شده ام.

دستگاه امنيتي فلسطيني چندی پیش «ممدوح حمامره» يك روزنامه نگار را پس از صدور عفو رییس تشکیلات خودگردان، آزاد كردند.

يك دادگاه فلسطيني وي را به اتهام نشر يك عكس توهين آميز از محمود عباس در صفحه خود، به يك سال حبس محكوم كرده بود.

اين حكم اعتراضات گسترده اي در ميان روزنامه نگاران فلسطيني و نهادهاي حقوق بشر برانگيخت و آن را اقدامي بي سابقه در تاريخ تشكيلات خودگردان عنوان كردند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول