جدیدترین شماره «اخبار ادیان» و بررسی موضوع «دین و فضای مجازی»

به گزارش «وبلاگ نیوز» سی‌ویکمین شماره دو ماهنامه «اخبار ادیان» به موضوع «دین و فضای مجازی» پرداخته است.

این شماره که در بهمن ماه 1391 منتشر شده بود، به موضوعاتی چون سرنوشت دينداري در جهان مجازي، داستان وصلت دين و اينترنت، دين مجازي در آمريكا، عبادت روي سجاده مودم، دينداران گمنام در دهكده جهاني، دين ورزي در فضاي مجازي تهديدها و نويدها، دين در فضاي مجازي يا دين مجازي؟ و جهاد الكترونيك و فتواهاي آنلاين در قالب 76 صفحه و به قیمت 25هزار ریال می‌پردازد.

سی و یکمین شماره اخبار ادیان، این پرسش‌ها را محور مطالب خود قرار داده است که ظهور و گسترش جهان مجازی و فضای وب چه تاثیری بر ادیان گوناگون داشته است؟ ادیان از چه زمانی با اینترنت و فضای وب به عنوان یک رسانه نافذ مواجهه پیدا کردند؟ هریک از ادیان چه رویکردی در قبال این پدیده جدید داشته‌اند؟ و بالاخره اینکه فضای وب چه چالش‌ها و موقعیت‌هایی برای دین و زندگی دینی آفریده است؟

نشریه اطلاع رسانی اخبار ادیان ضمن مرور اخبار و رخدادهای دینی، در این شماره به تاریخچه مواجهه دین و اینترنت، آشنایی با سایت دینی کانجور، مرور فعالیت‌های موسسه هارتفورد، دین مجازی در آمریکا، تهدیدها و فرصت‌های اینترنت برای دین، موضوع شناسی سایت‌های شیعی، زیبایی شناسی سایت‌های دینی، معرفی و نقد کتاب‌های مرتبط پرداخته است.

میزگرد اخبار ادیان با موضوع «دین در عصر رسانه های نو» از دیگر مطالب اخبار ادیان است که با حضور دکتر حسام الدین آشنا، دکتر مسعود کوثری، دکتر هادی خانیکی و سید محمد علی ابطحی شکل گرفته و به ابعاد گوناگون رویارویی ادیان با فضای مجازی پرداخته است.

این نشریه به مدیر مسئولی «محمدعلی ابطحی»، نویسنده وبلاگ «وب‌نوشت» و مشاور رئیس دولت اصلاحات و سردبیری فهیمه موسوی‌نژاد، همسر او هر از چندگاهی منتشر می‌شود. به نحوی که شماره سی‌ام آن در بهمن ماه 90 منتشر شده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول