«من هیچ صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، لیلا حاتمی، بازیگر سینما در گفت‌وگو با ایسنا وجود صفحاتی به نام او در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و گوگل پلاس را تکذیب کرد و اظهار داشت: من هیچ صفحه‌ای در فیس بوک یا هیچ سایت دیگری در فضای مجازی نداشته و ندارم و حق پیگرد قانونی صفحاتی که از قول من یا به نام من مطلب منتشر می‌کنند را برای خود محفوظ می‌دانم.

چندی است که صفحاتی به نام بازیگرانی چون لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهران مدیری، بهنوش بختیاری و چند بازیگر دیگر در شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و گوگل پلاس ساخته شده است که هنوز مشخص نیست مدیریت این صفحات به عهده چه کسانی است.

پیش از این، نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون هم از وجود صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به نام او گلایه کرده بود و آن را «سوء استفاده از نام خود» عنوان کرده بود و اخیرا هم با انتشار یادداشتی، بر این گلایه تأکید کرده است.

این‌طور که پیداست، مشکل از این‌جا نشأت می‌گیرد که در این صفحات، عموما موضع‌گیری‌های سیاسی منتشر می‌‍شود که در صورت تعلق آن حساب کاربری به فرد ادعا شده، این موضع‌گیری‌ها می‌تواند به بدنه مردمی آن‌ها خدشه وارد کند.

سایت خبری «تابناک» در این زمینه با انتشار یادداشتی، با اشاره به تکذیبیه لیلا حاتمی درباره صفحه مرتبط خود می‌نویسد: اینکه چرا اینقدر دیرهنگام و زمانی که عدد پیگیران این صفحه از سیصد هزار فزون‌تر گشته و منتهی به حاشیه شده، چنین تکذیبیه‌ای رسانه‌ای می‌شود جای پرسش و تأمل دارد. پیش از این، برخی چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در خصوص حضورشان در این شبکه اجتماعی اظهارنظر کردند؛ اما بیشتر چهره‌ها همچون لیلا حاتمی سکوت ‌کرده‌اند و این باعث شده برای ایرانیان مشخص نباشد، هویت صاحبین صفحاتی که در فیس بوک برای این بازیگران ایجاد شده، واقعی یا کاذب است و بسیاری از مردم با این حسن ظن که این صفحات متعلق به چهره‌هاست، این اشخاص را به جمع دوستانشان می‌افزایند یا صفحات هوادرانشان را میان علایقشان می‌گذارند. از این حیث انتظار می‌رود بازیگران اعلام کنند که کدام یک از ایشان در فیس بوک، اکانت واقعی دارند و کدام یک اصولاً در این شبکه اجتماعی و دیگر شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان حضور ندارند و صفحات ایجاد شده متعلق به ایشان نیست. بی‌گمان، چنین فضای پرابهامی می‌تواند منجر به سوءاستفاده‌هایی از گروهی از مردم علاقه‌مند به چهره‌ها توسط اشخاص ایجادکننده صفحات نیز شود و برخی وارد دیالوگ و بیان مطالب خصوصی‌شان به صاحبین این پیج‌ها شوند و سرانجام دریابند که با شخص غیرواقعی هم کلام شده‌اند.

با این‌حال هنوز مشخص نیست که مدیریت این صفحات که عموما به شکل یکسان مدیریت می‌شوند به عهده کدام گروه یا اشخاصی است و آیا برخی از این صفحات به خود بازیگران تعلق دارد یا خیر.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول