تشکیل «انجمن وبلاگ‌نویسان حج و عتبات»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام برکت رضایی با بیان این خبر گفت: ترویج آیین و عبادت بزرگ «حج» که سبب گرایش هرچه بیشتر مسلمانان جهان و به ویژه جوانان ایران می‌شود، از اولویت‌ها و دغدغه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی در کشور است. افزون بر استفاده از شیوه‌های سنتی تبلیغ و توسعه فرهنگ حج و زیارت، استفاده از شیوه‌های مدرن و به‌روز نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ به خصوص که جوانان امروز، با رسانه‌های جدید ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی تصریح کرد: در میان رسانه‌های جدید و موفق در میان جامعه جوان ایرانی، وبلاگ جایگاه ویژه‌ای دارد و در مناسبات مختلف اجتماعی جایگاه و تأثیر خود را به اثبات رسانده است. از طرف دیگر، سرعت انتشار و گسترش محتوا به واسطه این رسانه و کم‌هزینه بودن آن، آن را تبدیل به یک رسانه منحصر به فرد و فراگیر کرده است. وبلاگ‌نویسی تا کنون توانسته در عرصه‌های دیگری نظیر مهدویت، فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های علمی و آموزشی و فعالیت‌های متنوع دیگر نقشی تأثیرگذار را ایفاء کند؛ ظرفیتی که به خوبی در فضای حج بیت‌الله‌الحرام و زیارت عتبات عالیات وجود دارد.

برکت رضایی، تبلیغ و ترویج فرهنگ حج و زیارت کربلای معلی، تولید محتوای دینی و اسلامی در محیط رسانه‌های دیجیتالی و اینترنت، تشویق و ترغیب وبلاگ‌نویسان و فعالان اینترنتی به فعالیت در حوزه‌ حج،‌ گسترش فرهنگ عبادت و زیارت در عرصه‌ رسانه‌ای و اینترنتی، معرفی استعدادها و فعالان گمنام رسانه‌ای کشور در زمینه‌ عبادت و زیارت اهل‌بیت علیهم‌السلام و تقویت پویایی جامعه رسانه‌ای و اینترنتی در ایام برگزاری مراسم عبادی اجتماعی حج را از اهداف تشکیل انجمن وبلاگ‌نویسان حج و عتبات برشمرد.

مدیر اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری درباره شرایط و شیوه عضویت در این انجمن گفت: تمامی کارگزاران اجرایی حج و زیارت، مدیران کاروان‌ها و آژانس‌های زیارتی، روحانیون کاروان‌ها، دانشجویان، طلاب، جوانان و نوجوانان، اعم از برادر و خواهر که دارای وبلاگ در حوزه حج و عتبات عالیات هستند می‌توانند در این انجمن نام‌نویسی کنند.

وی با بیان این که تاکنون 400 وبلاگ در سامانه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری به ثبت رسیده است، افزود: این وبلاگ‌ها در شش گروه روحانیون، مداحان، مدیران و عوامل کاروان و کاروان‌های خارج از کشور و دانشجویان تقسیم‌بندی شده است.

برکت رضایی افزود: همه کسانی که دارای وبلاگ‌ با موضوع حج و زیارت هستند می‌توانند در این انجمن ثبت نام کنند، حتی کسانی که موضوع وبلاگ آن‌ها، زیارت سایر عتبه مقدسه همچون کربلای معلی، نجف اشرف، مشهد مقدس، سوریه و …. باشد می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

بر طبق این گزارش علاقه‌مندان برای نام نویسی در «انجمن وبلاگ نویسان حج» می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حج مراجعه کنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول