گوگل و فیس‌بوک موظف به افشای اطلاعات خواهند شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، واشنگتن پست نوشت: این طرح شرکت های بزرگ فناوری و سایت های وابسته به آنها را هر چه بیشتر به ابزار جاسوسی از کاربران مبدل می کند.

تا به حال پلیس و مقامات قضایی کاربران برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران سایت هایی مانند فیس بوک و گوگل موظف به ارائه حکم قضایی بودند و پس از مدتی می توانستند به این اطلاعات دسترسی یابند.

با ارائه طرح جدید، این شرکت ها دیگر نمی توانند در فرایند جاسوسی دولت و پلیس آمریکا از کاربران دخالتی داشته باشند و فیس بوک، گوگل و .. موظفند تمهیدات فنی لازم برای جاسوسی آنی از ارتباطات شهروندان در سایت های یاد شده را فراهم کنند. بر این اساس اف بی آی می تواند در هر لحظه ای که بخواهد ارتباطات آنلاین افراد را در گوگل، فیس بوک و … بررسی کند و به استراق سمع بپردازد.

حامی اصلی این طرح اف بی آی است که به بهانه مقابله با تروریست ها و جنایتکاران قصد دارد همیشه قادر به کنترل آنی و لحظه ای ارتباطات کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، چت روم ها و … باشد.

بر اساس طرح یاد شده شرکت هایی که با پلیس برای اجرای طرح یاد شده همکاری نکنند به سختی مجازات خواهند شد. مجازات هایی که ممکن است به هزاران دلار برسد.

این طرح از هم اکنون با واکنش های شدیدی مواجه شده و بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست تنها 7 درصد شهروندان آمریکایی با مجبور کردن شرکت های اینترنتی به افشای اطلاعات کاربرانشان موافقند و در مقابل 93 درصد با این امر مخالفند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول