«امروز اگر شکافت یک قبر…»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، چند روز پیش عکس‌ها و خبر اهانت به بقعه حجر بن عدی، از صحابه پیامبر اکرم (ص) و امیر‌المؤمنین(ع)، که توسط معرضان سوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، خشم کاربران فارسی زبان مسلمان و شیعه را برانگیخت.

کاربران شیعه وبلاگستان فارسی در پی اهانت تروریست‌های سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه به قبر مطهر حجر بن عدی در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده و انزجار خود را از این عمل شنیع اعلام کردند.

در همان ساعات اولیه انتشار خبر، عده‌ای از وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی با راه‌اندازی جنبش وبلاگی «حجر بن عدی» در بیانیه‌ای علاوه بر محکومیت هتک حرمت به بقاع متبرکه شیعیان، اعلام کردند:

وبلاگی نویسان مسلمان ضمن محکوم نمودن این عمل غیر انسانی، این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس امام منتقم حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و مراجع عظام شیعه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از دولتمردان سوریه و نهاد ها و مجامع حقوقی بین المللی می خواهد تا این فاجعه تأسف بار را پیگیری نمایند و اقداماتی سازنده در جلوگیری از هتک حرمت به مقدسات انجام دهند و از بزرگان اهل تسنن خواسته می شود این جنایت بزرگ و فسق عظیم را محکوم نموده.

علاقمندان به پیوستن به این جنبش می‌توانند در قسمت نظرات وبلاگ جنبش نام وبلاگ یا وب سایت و یا لینک مطلب خود را ارسال نمائید.

همچنین عده‌ای از وبلاگ‌نویسان با مقایسه شرایطه صدر اسلام و اوضاع کنونی جهان اسلام، یکی از دلایل مخفی ماندن قبر حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) را این نوع توهین‌ها و اهانت‌ها دانستند. نویسنده وبلاگ نبات تلخ در یادداشتی که آن را به حجر بن عدی تقدیم کرده است نوشت:

و من میدانم که تو هنوز بر عهد خود استواری … که عهد کردی شمیشر و خرمن آتش را تاب بیاوری اما تبری از مولا! هرگز!… و اگر به شرق و غرب روی باز دلداده حضرت مولا…و حتم دارم ، تو نیز هر کجا باشی چشم نگران حرم خواهر حضرت عشقی…و حال بهتر میفهمم حکمت 40 شبه قبر را!…حجر بن عدی،حالا بیشتر شبیه ام ابیها شده ای…

قاسم صفایی نژاد نیز در وبلاگ پژوهشگر نبش قبر حجر بن عدی را به تهدیدهای نبش قبر حضرت زهرا تشبیه کرده و گفته است:

شنیده بودم که یکی از دلایل مخفی بودن قبر مادرمان حضرت زهرا سلام الله علیها، جلوگیری از نبش قبر حضرت بود. نگرانی از اینکه حضرت را نبش قبر کنند تا خلیفه بر ایشان نماز بخواند!…اما این روزها، گویا خبرهای دیگری هم هست. گویا نبش قبر فقط مختص آن زمان نبوده….همان بهتر که تا زمان ظهور فرزندش، مخفی بودن قبرش سند مظلومیت اوست.

رضا مهربانی در وبلاگ آب، تنها جرم حجر بن عدی را حمایت از خانواده پیامبر و ولایت دانست و ضمن تشبیه اوضاع صدر اسلام به برهه کنونی به مقایسه جنایات وهابیان و آل‌امیه پرداخت:

امّا الحُجر..خرجوه من قبره و سَرَقوا جِسمَه… ثُمّ دَمّروا مزاره..که حجر هم بوی کربلا گرفت.. شرمنده اربابش نباشد..بر این مصیبت روزها بر سینه زنیم و شبها بگرییم کم است.. شاید عزای عمومی نباشد حجر ، خفتگان دولت مارا..عزای خصوصی که هست؟

همچنین انتشار عکس گرفته شده از صفحه توییتر یکی از وهابیان معاند، که در آن آرزوی نابودی بقاع متبرکه شیعه و اهانت به آنان را می‌کند خشم کاربران شیعه را دوچندان کرده است؛ یکی از کاربران شبکه اجتماعی افسران، با انتشار این عکس در صفحه خود نسبت به تهدید بقاع حضرت زینب (س) و حضرت علی (ع)، هشدار داد:

این وهابی سعودی درحساب کاربری توییتر خود چنین نوشته‌است:

ازاد کردن سوریه و عراق از مشرکین علی بن ابی طالب واجب تر از ازادی فلسطین از دست یهود است. ما نوه های معاویه هستیم ای روافض(شیعه). قبر علی بن ابی طالب[صلوات الله علیه] را هم نبش می کنیم و «مهدی»[عج] را از سرداب درمیاریم و می کشیمش! این تهدید نیست عهدی است که باخودمون بستیم. تمنا میکنم قبر زینب(س) را هم نبش کنید.

تعداد زیادی از وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی افسران، گوگل‌پلاس، فیس‌بوک و … نیز در پاسخ به این تهدیدها با انتشار طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی به هتاکان هشدار دادند که این عملشان بدون پاسخ نخواهد ماند.

نویسنده وبلاگ محفل صالحین، یکی از این وبلاگ‌نویسان بود که ضمن انتشار طرح گرافیکی فوق نوشت:

ما خنجر عشق در غلافیم/با خصم علی در اختلافیم
امروز اگر شکافت یک قبر/یک روز دو قبر می شکافیم

همچنین صبح امروز، عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، که شبکه الغوطه الشرقیه وابسته به معرضان سوری، ادعا کرده بود عکس پیکر مطهر حجر بن عدی است؛ صحت انتساب این عکس به (حجر بن عدی) هنوز تایید نشده‌است.

تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی گوگل‌پلاس با بازنشر یکی از پست‌های مرتبط با محکومیت اقدامات تروریست‌های سوری در این رابطه و داغ کردن آن در این شبکه اجتماعی، خواستار محکومیت این امر از سوی مقامات بین‌المللی شدند.

همچنین تعداد قابل توجهی از کاربران مسلمان شبکه‌های اجتماعی مختلف عکس نمایه (آواتار) خود را به لوگو تایپ «حجر بن عدی» تغییر دادند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول