توهین وبلاگ‌نویسان به پیامبر، عامل خشم مسلمانان بنگلادش

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پرس‌تی‌وی، اعتصاب گسترده «حزب ملی‌گرای بنگلادش» BNP و متحدان اسلام‌گرای آن در اعتراض به توهین وبلاگ‌نویسان به پیامبر اعظم‌(ص) از دیروز، چهارشنبه (۸ می، ۱۸ اردیبهشت) در پایتخت این کشور آغاز شد.

اسلام‌گرایان اعدام وب‌لاگ نویسان هتاک به پیامبر اسلام (ص) را خواستار شده و از دولت بنگلادش خواسته‌اند قانون جدیدی را در زمینه توهین به مقدسات تصویب و اعمال کند.

بنگلادش همچنین روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) صحنه تظاهرات ده‌ها هزار معترضی بود که در این اعتراض گسترده اهانت وبلاگ نويسان ملحد به پيامبر گرامي اسلام (ص) و مقدسات اسلامي را محکوم کردند و اعدام هتاكان را خواستار شدند.

روز یک‌شنبه (۵ می، ۱۵ اردیبهشت)، هزاران معترض خشمگین با برپایی تظاهرات در خیابان‌های بنگلادش، بر لزوم تصویب قانون علیه توهین به مقدسات و مجازات شدید وب‌لاگ‌نویسان موهن تاکید کردند.

بنگلادش از سال‌ها قبل شاهد جدال بین اسلام‌ستیزها و مسلمانان بوده است که چندی پیش با مرگ یک وبلاگ‌نویس ضداسلامی در درگیری‌ها تشدید شده است.

تنش‌های ناشی از توهین به مقدسات در بنگلادش، با دادگاه جنایات جنگی استقلال بنگلادش همراه بوده و دولت در بحبوحه محاکمه و تحقیقات جنایت‌کاران جنگی، بسیاری از وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها را مسدود کرده است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول