فیس‌بوک با تنظیمات محرمانگی هم امن نیست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سیتنا، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در اینترنت خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی صبح چهارشنبه در مصاحبه با رسانه ها  گفت: با ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی  با هویت معلوم مبنی بر انتشار تصاویر شخصی به قصد هتک حیثیت در فیس بوک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با بهره جستن از توان علمی و عملی کارشناسان پلیس فتا و پی جویی های فنی و تخصصی، متهم شناسایی  و ضمن هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم قضایی در شهرستان فومن دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما با مشاهده شواهد و قرائن موجود  ضمن اقرار به جرم خود  همراه پرونده متشکله برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی دلالت داده شد.

وی به کاربران ایرانی عضو شبکه های اجتماعی توصیه کرد: تحت تاثیر تبلیغات جذاب و اغواء کننده شبکه های اجتماعی بویژه فیس بوک قرار نگیرند و به این نکته توجه داشته باشند  فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی حتی با انجام تنظیمات محرمانگی هم، محلی امن و قابل اعتماد برای نگهداری تصاویر و ویدئوهای خصوصی کاربران نیست بنابراین از به اشتراک گذاری و ذخیره سازی مطالب مهم و ارزشمند در پروفایل های شخصی پرهیز شود.
انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول