پرتاب موشک‌های بی‌صدا در فضای سایبری علیه ایران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، خالدی بعداز ظهر دیروز در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی  که در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، به بررسی تفاوت رسانه‌های سنتی و نوین پرداخت.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بسیار پویا است، اظهار داشت: گستره فضای مجازی در مباحث اجتماعی است.

وی سرعت تبادل نظر در فضای مجازی را آنقدر زیاد و دور از تصور عنوان کرد و گفت: همین عامل وجه تمایز رسانه‌های سنتی و نوین است.

خالدی فیس‌بوک را بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان دانست و یادآور شد: فیس‌بوک با داشتن یک میلیارد و 200 میلیون کاربر از نظر جمعیتی سومین کشور دنیا است.

این مقام وزارت اطلاعات، فضای مجازی را محیطی تخیلی عنوان کرد و ادامه داد: آنچه مهم است اینکه فضای مجازی هویت ثانویه را شکل می‌دهد و اعضای این فضای اجتماعی مجازی با عنوان جعلی در آن وارد می‌شوند.

وی مهم‌ترین مشکل کشور را عدم سیاست‌گذاری واحد در مدیریت فضای مجازی عنوان کرد و گفت: رهبری تاکید داشتند فضای مجازی واقعیتی در دنیا است و هویت مجازی افراد را باید جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه کاربران فضای اینترنتی در محیط‌های اجتماعی قرارهایی را با هم می‌گذارند که همین برنامه‌ریزی‌ها سبب فاجعه می‌شود، اظهار داشت: جوانان ما با عضویت در این گروه‌های اجتماعی بدون آموزش از این بسترهای اجتماعی استفاده می‌کنند و دچار چالش می‌شوند.

این مقام فعال فضای مجازی در وزارت اطلاعات با بیان اینکه برخی‌ها با شبکه‌های اجتماعی قدرت نوین را بنا می‌کنند، افزود: آمریکا با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانست در خاورمیانه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: 70 درصد اتفاقات سوریه عملیات روانی بود که از طریق همین شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد.

خالدی به بحث انتخابات و فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در سال 88  از تمام ظرفیت‌های فنی خود استفاده کردند با ورود در فضای مجازی به مقابله با جمهوری اسلامی درآیند.

وی افزود: آمریکا از تمام ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی خود برای اجرای طرح فتنه در کشور ما استفاده کرد.

خالدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در جنگ تمام عیار سایبری قرار داریم، تصریح کرد: در این جنگ موشک‌های بی‌صدا پرتاب می‌شود که بعد از تخریب متوجه حمله آن می‌شوید.

این  مسئول با تاکید بر اینکه دشمن برای انتخابات سال جاری کشور ما برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: بعداز ظهر آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری چهره‌های معروف وارد شدند و یکباره در فضای مجازی موج سیاسی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر ویژگی فضای مجازی را نشناسیم دچار خسارت های فراوانی می‌شویم، بیان داشت: تا شکل‌گیری درست شورای عالی فضای مجازی و تدوین نقشه راه، رسانه‌ها باید اتفاقات شبکه فضای مجازی را انعکاس دهند.

خالدی با تاکید بر اینکه اطلاعات داخل و خارج کشور باید تفکیک شود، تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه ملی با استفاده از هوشمندسازی مدارس برای کشور لازم و ضروری است.

وی ابراز داشت: راه‌اندازی شبکه ملی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، امنیتی به نفع نظام و خانواده است و با آمدن شبکه ملی اطلاعات اینترنتی قطع نمی‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول