کلمه عبوری که 48سال طول میکشد هک شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تلنا، چگونه می توان کلمه عبوری انتخاب کرد که در عین حال که می‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد به اندازه کافی نیز قوی باشد؟ این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم. برای حل این مشکل مکآفی، یک شرکت امنیتی شناخته شده، سعی کرده است با چند پیشنهاد ما را در این زمینه یاری دهد.

شرکت مزبور این پیشنهادات را به مناسبت روز کلمه عبور که توسط اینتل نامگذاری شده ارائه داده است. اینتل نیز به مناسبت این روز صفحه‌ای را ایجاد کرده است که در آن میزان قوی بودن کلمه عبور شما را اعلام می‌کند. در این صفحه به شما گفته می‌شود که کلمه عبور شما بر روی اینترنت انتقال نخواهد یافت ولی با این وجود بهتر است از کلمات عبور اصلی خود استفاده نکنید بلکه یک عبارت مشابه چیزی که تصمیم دارید برای کلمه عبور استفاده کنید را به کار ببرید.

در ادامه پیشنهادات مک‌آفی برای انتخاب کلمه عبور آمده است:

– از کلمات عبوری که برای حساب های بانکی استفاده می‌کنید در وب سایت‌های اجتماعی یا ایمیل‌ها استفاده نکنید. در این صورت در صورتی که کلمه عبور ایمیل شما هک شود، حداقل حساب بانکی شما در امان خواهد بود.

– یک کلمه عبور خوب ترکیبی از حروف، اعداد و سمبل ها است، اما لازم نیست برای ایجاد یک کلمه عبور قوی یک رشته تصادفی از کاراکترهای مزبور را ایجاد کنید که قابلیت به خاطر سپردن را نداشته باشد، بلکه بهتر است یک عبارت را در نظر بگیرید و یا حروف اول آن عبارت را در کنار هم قرار دهید.

برای مثال مک‌آفی عبارت “My 1st Password” را به کار برده است. با وجود اینکه این کلمه عبور ساده به نظر می رسد ولی حداقل چهار ماه زمان برای هک کردن آن مورد نیاز است.

– به محض اینکه کلمه عبوری را ایجاد کردید که دارای حروف، کلمات عبور و سمبل بود می توانید با کمی تغییر آن را در وب سایت‌های مختلف به کار ببرید. برای مثال مک‌آفی پیشنهاد می‌دهد از نام سایت در این موارد استفاده نمایید، مانند “My 1st Password!: Twtr” برای توئیتر و یا “My 1 st Password!: fb” برای فیس بوک.

دقت کنید که جهت ایجاد یک کلمه عبور قوی لازم نیست که حتماً کلمه عبور پیچیده باشد. در واقع احتمال هک شدن کلمات عبور ساده تر ولی طولانی تر، کمتر از کلمات عبور پیچیده با طول کوتاه است. برای مثال جهت هک کردن کلمه عبور “XF1&tmb” تنها شش دقیقه زمان مورد نیاز است. در صورتی که کلمه عبور “The-Shining-sea” یک هکر را برای ۴۸ سال مشغول نگاه می‌دارد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول