بینندگان شبکه سحر، درباره شبکه های اجتماعی گفت و گو می‌کنند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «کنفرانس کال» (گفت و گوی کنفرانسی) عنوان برنامه ای است که مخاطبان اردوزبان شبکه جهانی سحر را پای گیرنده های تلویزیون می نشاند و محور اصلی آن شبکه های اجتماعی مجازی است.این برنامه به تهیه کنندگی محتشم علی نقوی در 13 قسمت 30 دقیقه ای در پاکستان تولید شده است.
محتشم علی نقوی هدف از تولید این برنامه را ارتباط با جوانان از طریق شبکه های اجتماعی و استفاده از پتانسیل آنها در راستای طرح و رفع مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان دسترسی به وسایل ارتباطی بیش از پیش فراهم شده و افراد به راحتی می توانند حرف و نظر خود را بیان کنند و سعی ما بر این بود تا زمینه و فضای مناسبی را فراهم کنیم تا جوانان از اوقات حضورشان در فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنند.
وی به طولانی شدن مرحله پیش تولید «کنفرانس کال» اشاره کرد و افزود: پیش تولید برنامه شامل نگارش، انجام هماهنگی ها، انتخاب موضوعات و … از مرداد ماه سال 90 شروع شد و یک سال به طول انجامید. تولید برنامه نیز از اوایل مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و اوایل آبان ماه به پایان رسید.
علی نقوی با بیان اینکه در این برنامه به مسایل و مشکلات مشترک جوانان در جوامع اسلامی پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: ما در این برنامه، بیشتر روی مشکلات و مسایل جوانان منطقه شبه قاره به ویژه هند و پاکستان متمرکز شده ایم و از جمله محورهای مورد بحث در آن می توان به تعریف شبکه اجتماعی، ضرورت وجود شبکه های اجتماعی، تامین امنیت اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی، تاثیرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انقلاب ها، رسانه های امروز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی، موسیقی و جوانان، تلویزیون و جوانان، تاثیر رسانه بر شکل گیری شخصیت و هویت کودک، توجه به ارزش های اسلامی در جامعه امروز و مناسبت های ملی، اسلامی و جهانی مانند اعیاد مذهبی، و … در فضای شبکه های اجتماعی اشاره کرد.
تهیه کننده پاکستانی الاصل برنامه «کنفرانس کال» در مورد قالب برنامه اظهار کرد: در برنامه کنفرانس کال دو مجری در استودیو حضور دارند و از طریق لپ تاپ با شرکت کنندگان در ارتباط هستند. شرکت کنندگان هم از طریق سه LCD که به اینترنت وصل بوده و به نرم افزارها و برنامه های ارتباطی از جمله اسکایپ، گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر و یوتیوب مجهز است، به صورت آنلاین با مجریان در ارتباط هستند. روال برنامه به این صورت است که 2 تا 3 کلیپ مرتبط با موضوع مورد بحث در فواصل مختلف پخش می شود و در ادامه سه نفر شرکت کننده که از مردم عادی یا دانشجو هستند و درخواست حضور در برنامه را از طریق سایت های اجتماعی مطرح کرده بودند، به صورت آنلاین در بحث شرکت کرده و نظرات خود را بیان می کنند. در بخش بعدی برنامه، کارشناس مسایل اجتماعی به ارایه نظرات کارشناسی پیرامون موضوع مطروحه می پردازد.

وی در ادامه در مورد ملاک های انتخاب موضوعات برنامه گفت: در مرحله پیش تولید برنامه و حدود 5 ماه قبل از تصویربرداری، صفحه ای در فیسبوک و صفحه ای نیز در توییتر به نام برنامه ایجاد کردیم و موضوعات مدنظرمان را در آنها قرار داده و نظرات کاربران را که به صورت آنلاین یا ویدیو کامنت (تصاویر ضبط شده توسط وب کم یا دوربین) بر روی شبکه های اجتماعی می گذاشتند، گردآوری کردیم و براساس این بازخوردها، موضوعات را انتخاب کردیم.
محتشم علی نقوی در پایان ابراز امیدواری کرد که برنامه کنفرانس کال در آینده نزدیک به صورت زنده تهیه و پخش شود و تصریح کرد: بهتر است برنامه به صورت زنده و 2 تا 3 بار در هفته به روی آنتن رود تا موضوعات طرح شده به روز باشد. ضمن اینکه با توجه به گستردگی حضور جوانان در فضای مجازی و ارتباط آنلاین با برنامه که تعداد آنها در زمان های اعلام شده برای ضبط به 5000 نفر نیز می رسید، امکان تاثیرگذاری بیشتری نیز فراهم خواهد شد.
مریم جمعه (دستیار تهیه و کارگردان)، نصرت عباس بخاری (کارشناس حضوری)، عایشه اعجاز (کارشناس محتوایی)، سید علی حمید و محتشم علی نقوی (مجریان) و ضوریز علی نقوی (گرافیست و انیماتور) عوامل تهیه و تولید برنامه «کنفرانس کال» (گفت و گوی کنفرانسی) هستند.
این برنامه که پخش آن از شنبه 21 اردیبهشت ماه شروع شده است، هر هفته ساعت 15:25 به وقت تهران به روی آنتن سیمای اردو شبکه جهانی سحر خواهد رفت.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول